45-s Alkeemias avaldatud lugu https://alkeemia.delfi.ee/suhted/perejasobrad/mees-ja-naine-inimese-seljataga-oma-vanemate-vastuvotmine?id=87328715
ja taas saavad otsad sõlmitud kui üks ring saab käidud
Mitmete inimest kiusavate teemade lahenduseks öeldakse olevat, et
võta oma ema ja isa enda sees vastu, anna neil koht oma seljataga.
Kuid, kuidas võtta neid vastu, kui nad on sellised või teistsugused
ning inimese enese poolt mõistetud isa ja ema tähendus ei lähe
kokku reaalsusega. Me ihkame oma ema ja isa endaga kaasa võtta, me
tahame, et nad oleksid meiega eile, täna ja homme, kuid, me ei taha
neid enda sisse võtta, kui me ei suuda neid tänada tehtu eest, sest
vaatame seda, millised nad olid.
Oma vanemaid, armatusest avatuna, iseendas vastuvõtta on vahel üsna
raske, sest sageli vaatame neid läbi selle, mida nad vähem, valesti
või liiga on teinud – need on inimese sisemised puudujäägid,
valud ja pisarad läbi aja – lapsena olles lapsele haiget teinud
kogemused. Vanemad on side, mis seob kokku, kuid ei kohusta kõigeks.
Lapse sees elab uskumus – „Kui mina kord juba tulin, siis pean
saama kõik selle, mis mina väärt olen – st kõik – täpselt
nii, kõik, mida mina iganes võisin või võin kunagi vajada!” –
see on armastuse tähendus – lapse olemas olemise sünonüüm.
Kuidas võtta endas vastu teadmine, et isa ja ema annavad endast
täpselt nii palju – ei vähem ega rohkem – kui neil endil oli ja
on võimalik anda – seda, mida ei ole, seda ei saada anda. Isa ja
ema olid ja on lihtsalt inimesed, kes ei saanud ega saa olla need,
kes nad ei ole. Kuidas
peaks suutma üks inimene olla kõike seda, mida teine inimene temas
näha tahab, et sellest siis ise osa saada?
Lapsena elades on inimesel keeruline mõista, et isal ja emal on oma
Aeg. Nemad olid enne last olemas, on ja saavad olema ka ilma temata,
sest nad on Mees ja Naine, kaks hinge, kes kõnnivad Maailmas
inimestena ja Aja sees hingedena oma enda teid mööda ja laps on
ainult üks kohtumine, üks ülesanne sellele teel. Isa ja ema ei
tähenda tervet lapse teekonda ühes käiduna, vaid ainult seda osa,
mis on neil ühine. Mees ja Naine - kaks inimest, kes andsid koos
olles ühele lapsele elu – olid, on ja saavad olema Mees ja Naine,
kuid Maailm nimetab neid kokkuleppeliselt, selguse mõttes, Emaks ja
Isaks – see on roll, mis kohustab inimesi oma lapse eest vastutama,
kuid emaks ja isaks olemine on tegelikult juba hoopis teine lugu,
sest üks konkreetne lugu oli see, kus kaks said üheks ja sellest
sai alguse kolmas.
Sageli on lapse sees valus igatsus kogeda vanemate puudutust – soov
kogeda füüsilist puudutust ja hoidmist tõestamaks, et side on tema
reaalsuses olemas ja ta on omaks tunnistades vastuvõetud. Üksindus
ja hülgamine käivad lapsega kaasas, kui vanemad ei ole tema sees –
laps tahab enne välises kogeda ja alles siis saab ta sisemuses
tunda. Kuidas tunda vanemate puudutust enese sees, kui puudutust ei
ole olnud ja võib-olla ei ole see enam ka selle Aja sees võimalik.
Kui üks ema või isa, lapse pikas aja loos, ei ole olnud lapse
kõrval, siis ei tähenda see seda, et ema või isa poleks üldse
olemas olnud. Ema ja isa on ainult sõnad, millele on oma tähendus
antud, kuid seda nime kandvatelt inimestelt oodatakse vastamist
parameetritele – see on kitsaskoht, mis saab takistuseks ja
tõestuseks, et hinnata Ema ja Isa nime kandavaid inimesi.
Haiget saanud lapse sees elab uskumus – „Kui mina olen olemas,
kuid ema või isa ei ole minuga, siis järelikult olen mina vähem ja
väärtusetu.” Ennast oma elu ohvrina tundes ja sellest solvudes
usub laps, et tema vanemad on talle võlgu kõik selle, mis temal on
kunagi saamata jäänud – see on tema sisemine otsus, et vanemad on
süüdi – sest keegi kusagil peab olema süüdi ja võtma vastutuse
selle eest, et lapse elu on olnud just selline, aga mitte teistsugune
– kuigi see oleks pidanud olema ilusam, parem ja õnnelikum –
täiuslikum. Miks toodi laps siia Maailma, kui temale ei antud kõike?
Laps ise tuli siia selleks, et tema ise saaks oma elu elada.
Lapse sees käib kaasas solvumisest kantud uskumus – „Kui mina
oma olevikus oleksin saanud, siis oleksin võtnud oma ema ja/ või
isa vastu.” Kuid laps ei vaata tagasi ega endale otsa – tema sai
juba – tema sai oma Elu läbi ema ja isa – see oligi parim
võimalik, mille tema vanemad said temale anda – kogu särava
Maailma Võtme – tema enda selleks, et tema saaks Maailma sees
olemas olla.
Lapsel on valus, kui tema Aeg pole olnud ema või isaga ühine –
Meie aeg – sest vanem oli puudu sealt, kus ta pidi olema – oma
lapse kõrval, nähtavalt. Teadmine ja mõistmine, et vanem andis
täpselt ja ainult selle, mida tema sai lapsele anda – laps on
täna, siin ja praegu olemas – see on tõsi – last ei oleks ilma
temata – aus tunnistus iseendale ongi see läbi mille võetakse,
andes isale ja emale endas koht, oma ema ja isa enda sees vastu –
armastades iseennast ja armastusega vastuvõttes iseendana olemas
olemist.
Laps usub, et tema on oma vanemate oma, sest ta on nende looming.
Laps hindab ennast selle järgi, kui väärtuslikuks peavad teda tema
vanemad. Laps vaatab, kas ja kuidas tahavad tema vanemad teda omada
ja hoida. Laps tahab, et teda omataks ja hoitaks selliste
tundemärkide järgi, mille tähendust ta mõistab ja ise
väärtuslikuks peab. Laps usub, et ta on väärtuslik, kui vanemad
hoiavad teda selliselt nagu tema ise seda teeks, kui ta oleks enda
oma. Kuid isa ja ema ei ole tema, nad on täiesti teistsugused oma
näoga inimesed. Laps ei pea ennast väärtuslikuks, kui see, kelle
looming ta on ei tunnista teda omaks ega võta teda vastu st ei taha
omada ega hoida – kui looja ei hinda oma loomingut, siis järelikult
pole tulemus olnud väärtuslik.
Kelle looming on üks laps, üks inimene - ta on iseenda loome tee.
Kui vaadata oma aja sees ringi, siis on ühe lapse kõrval erinev
hulk teisi inimesi, kes kõik, vähemal või rohkemal määral, nö
kasvatavad, juhendavad või saadavad teda. Last võib drillida, teda
saab hirmutades ja armastades suunata, kuid see, milline ta
tegelikkuses on – on tema enese loominguline interpretatsioon
iseendast.
Inimene on oma loomuselt mugav, sest tal on olemas ema ja/ või isa,
kes täidavad tema vajadusi, kelle kohustus on teda hoida, sest nad
omavad teda ja tema saab ennast õigustada ning leida vanemates
süüdlased siis, kui tema elu ei ole selline nagu tema seda tahaks
või ta usub, et see võiks/ peaks olema. On antud ja on saadud,
peaks olema tänu ja koha andmine. On kohustused ja on tänuvõla
küsimine ja/ või maksmine.
Ühe inimese teekond on üks lugu, täis erinevaid lugusid. Ühe
Hinge teekond on täis erinevate inimeste lugude lugusid. Kui Mees ja
Naine andsid ühiselt lapsele elu, siis oli see üks lugu, mis võib
saada läbi, kuid võib jätkuda siis, kui mees ja naine valivad olla
Isa ja Ema. Isa ja Ema on kuvandid ja osa elust, mida laps tahaks
nähtavalt omada, et olles osa tervikust olla ise tervik. Laps tahab,
et tal oleks olemas need, kes peaksid ühel lapsel ja inimesel olemas
olema – Isa ja Ema. Ühe inimese teel on palju erinevaid lugusid ja
erinevaid inimesi teda saatmas. Mõnel on mitu Isa nime kandvat
meest, kuid teisel ei pruugi mitte ühtegi olla – see on elu.
Öeldes, anna oma emale ja isale koht enda sees ja seljataga, tahab
inimene luua endas pildi sellest protsessist, kuid selleks vajab ta
kujutlust Emast ja Isast, kuid, kuidas anda troon sellele, kes ei ole
olnud see, keda tahetakse, vaid on see, kes ta tegelikult oli ja on.
Inimene tahaks, et tema südames ja seljataga olevad isa ja ema,
oleksid Isa ja Ema, kuid kui neile mõistetele ei saa anda soovitud
tähendust, anda õiget nägu ega sisu, kuidas siis teha see samm ja
võtta nad endas vastu.
Öeldes endale – minu seljataga seisavad Mees ja Naine – saabub
rahu ja vabanemine, sest igal Mehel ja Naisel oma oma lugu ja tee.
Iga inimese seljataga seisavad Mees ja Naine, kes andsid ühiselt
kolmandale elu – see on energeetiline side läbi Aja, milles voolab
AEG nii, et moodustub IGAVIK.
Marianne
13.08.2019.a
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar