teisipäev, 31. oktoober 2023

Tule eile meile

 


Taas oli õhtu,

kui köögis istusin

ja endamisi mõtlesin -

miks mina ei vali,

siiralt naeratades, 

ennast avada -

tunde sõnastasin -

kaitsetus.


Tunne ennast kaitsetult

inimnägude vahelduvuse ees,

kui ilma selgitusteta

ja selge põhjuseta,

inimene ennast vahetab -

see tähendab,

et ta on eilsest erinev -

valib olla

erinevate tunnete

vastas pooled -

olla mõlemad.


Täna ta vastu naeratas,

eile vaevu välja tegi,

üleeile küsis

ja huvi tundis,

päev enne seda

vihaselt teisale pööras,

oli aeg, mil kallistas,

siis tuli aeg,

mil sõnadega lõi.


Nii ei ole,

et oleks olnud

ainult üks

ehmatav kord,

vaid liiga paljusid kordi

ta enese nägu

ja väljendusi

äärest äärde on vahetanud -

kunagi ette ei tea,

millisena ta lavale astub

või millal ennast

teiseks vahetab -

see ongi kaitsetus

enese elu haprus -

liiga tegev kogemus.


Mõlemal juhul

ta õigena end tunneb

ja iseteadvalt ülal peab -

kui siis küsida

ja tähelepanu juhtida,

et, mis juhtus

või, miks valik selline,

kui siis öelda

et palun enam ära tee,

siis ei mõisteta -

vastu nähvatakse

kujutad ette enesele

Mina sel moel

ei teinud

ega olnud -

Sina ise olid

ja Sina ise tegid -

Sinuga teisiti ei saa -

miks ei või,

kui tahan!


See ongi mõistmatus

ja ongi selgusetus -

on kaitsetus

enese kogemus

ja teadmatus -

Kes mina olen,

kui teine valib olla

ja valib mitte olla.


Mina ei muutu,

sest ka teine ei muutu -

see on teise tunne,

mis välja paistab,

vahel pihta paiskub

ja teisel varjus püsib -

käib mäng tunnetega

teise tunnetel.


Marianne

31.10.2023.a


Kommentaare ei ole: