neljapäev, 5. november 2020

Teel olles I - Olin seal ja tegin seda

 


Tee nii nagu teine teeb. Tee nii nagu teine ees teeb. Tundsin, et pean tegema nii nagu keegi teine nähtavalt kusagil kõrval tegi. Tegema teda järgi ja seega kordama või olema kaasas ja tegema sama, samaaegselt. See oli, Mina Pean!, käsk minu sees.

Tundsin eneses sundust - Pean olema sarnane! Pidin suutma olla samasugune, kuid sealsamas reageerisin enesekaitseks – erine! Samasugusena olles lahustuksin – kaotaksin iseenda, kuid erinedes seisaksin eraldi. Kaotan mõlemal moel – vajasin tähelepanu, kuid tahtsin iseennast alles hoida. Samasugune olles ei oleks olnud see Mina.

Tean, et mina olen mina, kuid mina ei ole tahtnud olla see mina. Mina ei ole tahtnud enese jaoks seda elu, millisena elasin. Mina ei tahtnud seda vastu võtta. Pidin tegema seda, mida Mina Pean tegema. Kontrollisin selle täitmist ja üleelamise eest premeerisin iseennast. Minus oli uskumus, et mina ei ole ilus ega hea, sest mina olin paha ja inetu. Minus oli vajadus olla ilus ja hea, sest siis oleksid minu poolt valitud valikud õiged st minul lubataks ise valida ja ise oma elu elada minu poolt valitud sammudena.

Kui mina olen paha ja inetu, siis mind ei valita ega taheta – mina ise ei näinud enese sees, enesel väärtust ega armastuse hinnalisust. Minu elus oli olnud hetk, millal mina ise petsin iseennast – vedasin alt. Olin enese ees süüdlane, sest ei suutnud või ei osanud olla iseenda vastu hea. Kuna olin enese ees süüdlane, siis vaigistasin iseennast, sest minu enese valitud valikute tõttu elasin mina sellist elu. See on teadmine – mina ise valisin tulla ja olla, sest minu enese tegude tagajärjed on põhjus, miks oli ja on nii nagu on. Minu enese valikute tagajärg on olnud see, et minul ei ole olnud, iseendana, oma kehas hea olla.

Paha ja inetuna ei olnud vahet, mida tegin või valisin teha – mina ei loonud, sest mina juba olin. Seega, võimalus midagi muuta oli juba ära – jäi üle olla. Mina tahtsin olla, kuid teadsin, et seesmiselt mina ei saa olla. Ometi otsisin viise, kuidas olla hea ja ilus – väliselt oli see võimalus olemas, kui tegin, olin või andsin endast midagi sellist, mis pälvis head tähelepanu. Sel juhul sain võimaluse olla väljastpoolt soovitu, kuid see ei ulatunud sisemusse, sest see ei jäänud kestma.

Ilus ja hea versus inetu ja paha. Kui palju kordi olen kuulnud sõnade taga, näinud pilgus ja tundnud puudustes – Ole võrreldava näidisega samasugune! – Ole selline, tee samamoodi, võta õppust, eeskuju ... – Miks Sina ei ole? Miks Sina ei oska, suuda ega saa? Mis Sinul viga on? Nende lausete, pilkude ja puuduste tähendus on olnud üks – Me ei taha SIND, sest sina oled Sina!

Uskudes, et sisemist Maailma muuta ei saa, sest mina OLEN, siis tuli välises püüda tähelepanu, et saada enesele võimalus ise näha ennast ilusa ja heana. Seega, tuli välises vältida tähelepanu, mis näitas mind kõigile vaatajatele, ka iseendale, inetu ja pahana - alasti. Saadav tähelepanu värvis ja muutis mind – mina ise olin tühi koor, petlik pealispind, mille panin, valitud sõnade ja piltidega, vaatamiseks kokku – mina ise olin näiline, sest olin iseennast, enese eest ära peites, ära kaotanud.

Kui mina ei oleks, siis ei oleks olnud – juhtunud. Kuna oli, siis järelikult olen. Selle jaoks, et ennast mitte näha, vaatasin iseendast mööda ja läbi. Kui tuli tunne, siis ma ei küsinud ega vaadanud MIKS ta tuli. Mina tegelesin tunde ehk iseenda ära kaotamisega, kustutamisega, ülekirjutamisega, vastutundmisega – reageerimisega. Mina oli tunne ja reageerisin - mina ise iseenda vastu.

Otsisin kõigele põhjust väljast, sest keegi teine pidi olema tulnud ja astudes minu ellu, kui minu sisse, jäänud sinna pidama ning võtnud osa minust enesele – mina omastamas mind. Kuid kedagi välist ei olnud – olin mina ise sellisena, millisena olin valinud-otsustanud mingil põhjusel olla.

Väline vaenlane on enese seest väljas ja eraldi ning selle vastu saab võidelda – see keegi või miski on süüdlane ja too tuleb seega kõrvaldada ning hävitada, et takistada teda oma tegusid tegemast. Tuleb kasutada jõudu, ei tohi armastada ega toita oma vaenlast – kuid kui väljaspool asuvat vaenlast ei olegi olemas – olen ainult mina ise ...


Marianne

05.11.2020.a

SEOTUD LOOD:

Teel olles

https://marianneannemariblogi.blogspot.com/2019/12/teel-olles.html





Kommentaare ei ole: