esmaspäev, 30. oktoober 2017

Ühe lüli nihkumine muudab tervet süsteemi




Inimese keha on tervik, mis moodustab ühtse toimiva süsteemi. Aastate jooksul juhtub nii mõndagi ja võib ette tulla, et mõni selle süsteemi osadest nihkub paigast ning see muudab kogu terviku toimimisviise. Kuid keha on väga kohanemisvõimeline ja, et edasi toimida, otsib ta uusi viise ja teid, kuidas süsteemi liikumises hoida. See, mis algul tundub, eelnevaga võrreldes, ebanormaalsusena, muutub aja jooksul normaalseks – inimene harjub peaaegu kõigega. Kuid kusagil on mälestus möödunust, kui oli veel teisiti ja kusagil on soov, et oleks nii nagu vanasti. Proovides erinevaid lahendusi võib leida selle, mis on muutuseks ja leevenduseks vajalik, kuid kindlasti on ka tagasilööke, mis heidutavad ja toovad endaga pettumuse. Kui leida üles esimene nihkunud lüli ja panna see uuesti õigesse asendisse võib ehk taas uskuda maagilisse puudutusse.

Kogemus

Minu selg, mis on minu keha keskteljeks, on aegade jooksul nii mõndagi kogenud ja see on toonud minu ellu nii palju pisaraid ja valu, iseendaga leppimisi, pettumusi ja viha, jõetust, erinevaid otsimisi ja töötavaid ning mitte töötavaid lahendusi.

Seljanõgusus on minuga juba lapsepõlvest kaasas, käisin küll ravivõimlemises, kuid see ei muutnud välimust. Kaheksa aastat tagasi, uisutades, niitis koer mind jalust nii, et kukkusin talle kaksiratsi selga ja selgroos toimusid nihked. Keeruline oli käia, sest valus ja ebameeldiv pinge tekkis selga. Arstid viga ei leidnud ja nii otsisin abi kiropraktikult. Läks kergemaks, sest pandi paika, mis paigast ära oli, kuid mina pidin püsti seismiseks lihaseid treenima hakkama ja aastaid käis minuga kaasa padi, mida ma istudes kasutama pidin. Võimlesin nii ise, kui käisin ka trennis ning lasin füsioterapeudil endale individuaalse kava koostada. Peaaegu kõik toimis, sest pinged ja valud leevenesid, kuid ma pidin olema järjepidev, sest muidu olukord halvenes. Padi, trenn, selja soojas hoidmine, istumiste ja astumiste peale mõtlemine, said minu elu normaalseks osaks. Shindoga tegelemine on muutnud minu olukorda väga palju, valud on jäänud minevikku, kuid enese hoidmine ja pidev mõte, mida ja kuidas võin ja ei või teha, käivad ikka kaasas.

Eelmise nädalal, reedest pühapäevani, käisin Tallinnas koolitusel ja kogesin võimsat muutust. Kohe loengu alguses sain teda, et esimene lüli, mis kunagi paigast nihkus, oli minu sabakont. See pidi juhtuma juba sündides või väga väikse lapsena, sest sellest lülist sai alguse ka seljanõgusus ning sellele järgnesid, doomino klotsidena, omakorda järgmised süsteemi muutused. Sain teada, et enne kui sabakont ei ole paigas, ei ole ükski positiivne muutus minu seljas püsiv.

Kolm päeva õppisime, kuidas iseennast ja teisi häälega kehaliselt aidata, milliseid täheühendeid kasutada, millisel kõrgusel ja, millise häälega laulda. Vaatasime, kuidas õpetaja laulmisel kaaslaste kehad, kui võluväel muutusid ja viimasel päeval muutusime ka ise võluriteks. Iseenda häälega loodud vibratsioon tõesti toimib ja luud nihkuvad paika, kust nad juba aastaid ära on olnud. Valitud juhendaja laulis minu sabakondi taas paika ja lisaks sellel leidis oma koha ka esimene kaelalüli – Atlas. Enne seda oli, lamades, minu otse hoitud pea tegelikult ca 15 kraadi viltu.

Mul on olemas salvestatud hääled, paberid nende nimede, laulmise õpetuse, mõjutatavate kohtade, õige järjekorra ja erinevate tähelepanekutega ning nüüd algab teekond õppimise ja harjutamisega, et omandada oskus, kuidas oma häälega kui võlukepikesega viibutades muutusi luua.

Ps Aitäh Sulle, Anneli, et Sinu hääl loob muutusi!

Ps Sain uue padja, millel tuleb fikseerumise ajal istuda – taas oo padi, mu armas padi ...


Marianne

30.10.2017.a

2 kommentaari:

Kristjan ütles ...

Tere!

Kes selle ettevõtmise taga on, kas koolitusi on veel kuskil oskate öelda?

Kristjan

Marianne Umborg ütles ...

Tere Kristjan, sain täna kingituse, kui leidsin oma blogist minule saadetud sõnumeid. Alles täna nägin esimest korda sõnumi märki ja seda avades, avastasin, et aastate jooksul on saadetud mulle mitmeid sõnumeid, kuid need olid jäänud ootama tänast päeva.
Vabandan, et vastamisega aega läks - siin on link Kerl Tohami fb lehele https://www.facebook.com/kerl.toham
Suviste seikluste jätkumist soovides

Marianne