reede, 31. märts 2017

Ema ja Tütar. Kaks Naist. Kaks Inimest.Kaks Peeglit.




Ema ja Tütar, kaks Naist, kel on antud võimalus kogeda sama – kuupuhastust/menopausi, armuda noormeestesse, abielluda mehega, luua ning hoida peret ja sünnitada ning kasvatada lapsi. Näha ja kogeda läbi oma ema/tütre elu, vigade, saavutuste, murede ja rõõmude iseennast ning võrrelda oma elu tütre/ema eluga - toetades, mõistes, rõõmustades, kadestades, oma valu ja hirme uuesti läbi elades, tunnustades ja armastades.

Tütrena kasvades on ema peegel, kust vaadata, milline ma soovin ja ei soovi olla. Tütrena kasvades, on hetki, kus soovin teha kõike teisiti kui ema. Tütrena kasvades, on hetki, kus tunnen, et minu kasvatamisel tehti kõik võimalik võimalikult valesti ja ma tõotan oma lapsi kasvatada täiesti vastupidiselt. Tütrena vaatan peeglisse ja näen sarnasusi, mida ei soovi näha, ma vihkan oma Ema, sest ta on selline nagu ta on ja ta on minu Ema. Tütrena kasvades, on hetki, kus olen oma Ema üle uhke ja rõõmustan, et just mina tema tütar olen. Tütrena, ema ja tema tegemisi vaadates, lepin ema, iseenda ja oma eluga, sest see olen ju Mina ja ma andsin ning tegin parima, mis oli võimalik.

Emana vaatan peeglisse ja näen, milline ma olen. Emana vaatan peeglisse ja näen, mida ma teinud olen, kuidas tütart kasvatanud ja millist vilja minu töö nüüd kannab. Emana vaatan peeglisse ja näen sarnasusi, mida ei soovi näha. Emana on hetki, kus tundub, et ma olen oma tütart kasvatanud nii valesti kui võimalik. Emana tütart vaadates, ei mõista ja kurvastan miks teeb ta ikka samu vigu, mis ma ise tegin. Emana tütart vaadates, tunnen uhkust oma tütre üle ja rõõmustan, et just mina tema ema olen. Emana tütart ja tema tegemisi vaadates, lepin tütre, iseenda ja oma eluga, sest see olen ju Mina ja ma andsin ning tegin parima, mis oli võimalik.

Lastel on suureks kasvamisel ja oma elu elades nii palju vajadusi, soove ja tahtmisi. Lapsed on isekad, sest „Ema ise ju soovis mind!” „Miks ta, siis ette ei arvestanud kui raske see on ja nüüd kurdab.” Lastena usume, et ema ikka saab, suudab, annab ja andestab, aga ise solvume, mossitame ja elame oma elu. Me soovime, et Ema meid mõistaks, toetaks ja tunnustaks just sellise Tütrena nagu me oleme. Kas oleme endalt küsinud ehk soovib sama ka ema? Tütre mõistmist, tunnustust ja toetust Emale just sellisele nagu ta meil olemas on.

Mida ema peab andma on toit lauale, riided selga ja katus peakohale. Samad asjad, mis on ka talle endale eluks vajalikud. Tavaliselt on need asjad olemas. Kõik muu peale selle on see, mida ema saab ja suudab anda, täpselt nii palju kui temal endal hetkel võimalik on. Emas on edasi andmiseks olemas see, mida andis talle kaasa tema kasvamine. Ema jaksab nii palju kui temas on elujõudu. Emas on jagamiseks nii palju armastust kui ta ise on saanud. Ema oskab armastust edasi anda nii nagu tema seda saanud ja õppinud on. Jagades, armastust nii nagu Ema ise seda defineerib. Jagades asjade/tegevustena, mida ta ise armastusena mõistab ja tunnetab.

Millal mõistan, et ema ei elanud oma elu minuga üksi, vaid mina ise olin temaga päevast päeva kaasas. Mina ise mõjutasin oma tegemiste, olemiste ja kasvamisega meie ühist elu. Ema ju ei ole seesama Ema, kes ta oli lapse eostamise hetkel, sünnimomendil ja meie erinevatel eluaastatel. Kes meist on täpselt samasugune 5, 10, 15, 20, 25 jne aasta möödudes. Ema ise on muutunud, teda ümbritsev on muutunud, perekond on kasvanud ja kahanenud, meie ise oleme muutunud. Vastutuse võtmine ja mõistmine, et Ema on see, kes ta oli, on ja saab olema ja Mina ise olen see, kes ma olin, olen ja saan olema. Ma õpid elama, sest ma olen Ema ja mul on Tütar. Ma õpin elama, sest ma olenTütar ja mul on Ema. Ma elan oma elu Emana/Tütrena täpselt nii hästi nagu ma oskan, suudan armastust jagades ja selle saamist tunnetades.

Me soovime erineda, elada paremini, teha vähem vigu, olla õnnelikumad – me soovime olla meie ise. Me soovime oma piirjooni olles Tütar ja Naine. Ühel päeval peegli ees seistes näen ma peeglis ema vilksatust iseendas, ma kuulen ema on hääles ja tunnen teda oma tegemistes. Ühel päeval seisab minu tütar minu ees ja ütleb, et „Sa oled teinud minu kasvatamisel kõik valesti.” Ometi andsin ma endast oma parima, täpselt nii nagu mina seda suutsin, oskasin ja mõistsin. Sel vastamisi seismise hetkel näen ma ennast aastaid tagasi. Nüüd mõistan, et Siin sellel kohal olen ma Oma Ema Tütar ja siin sellel kohal olen ma Oma Tütre Ema. Ma mõistan oma Ema ja tunnen, kuidas Armastus on minu sees, ma tunnen ja tunnistan, et Ema Armastab Mind Just Sellisena Nagu Ma Olen ja Mina Armastan Oma Ema Just Sellisena Nagu Tema On ja Mina Armastan Oma Tütart Just Sellisena Nagu Tema On ja Minu Tütar Armastab Mind Just Sellisena Nagu Mina Olen. Energia, mis voolab armastusena selles hetkes ja Ma võtan oma elu vastu selle hinnaga, mis see maksab mulle. Ma võtan vastu oma elu ja saatuse armastusega.


Marianne

31.03.2017.a

Kommentaare ei ole: