esmaspäev, 11. aprill 2022

Tunde asendamine

 



On minule see

üsna harjumuspärane,

et olen valmis,

vastu regeerides Sinule,

koheselt tegutsema,

et tasandada, päästa,

ümber suunata -

kuid seda tehes,

püüan vaigistades,

takistada Sind

oma tunnet tundmast.


Sina, täis kasvamise jaoks,

vajad hoopiski

oma enese aega ja kohta,

kus oma tunnet kohates,

olla temaga ühes -

proovida, et maitsta

ning seejärel

ise otsustada,

kas tahad või ei taha

alles ja eneses hoida

või oled valmis

lahti temast laskma.


Sina harjusid ära sellega,

et mina reageerisin

ja teise tunde

asemele andsin -

lohutasin või riidlesin,

kohest vaikust nõudsin

või asendust pakkusin -

minu tegevuse peale

Sina vaatenurga ära vahetasid.


Saad olla vihane,

minu vastu,

saad olla ohvrina,

minu pärast,

saad uue mängukanni,

minu süütundest,

saad kasutada jonni,

minu vastupanu murdmiseks -

see tähendab,

et tähelepanu teisale juhtides,

said voolusängi,

millesse suunata ise ennast.


Sina ise valisid

oma tunde,

kui lahenduse

ise enese jaoks,

kuid mina olin see,

kes vahele segades,

loo muutis sogaseks.


Hiljem,

omi tundeid tundes,

jääd ootama

ja vajama,

midagi või kedagi teist,

kui lülitit,

kes Sinu olemise

ära muudaks.


Asendatud tunne

ei ole otsus,

mis tehtud enese vaikuses -

vaid reageerides,

vastusena reageeringule -

loed, kellegi või millegi teise,

oma enese tunde autoriks.


Sina otsid,

välisest Maailmast,

tõuget, kui juhatust,

enese olemise suunamist -

lahkelt abi annavad

inimesed, kes vastu reageerivad

ja lahenduse majja toovad

nii mitmedki asjad.


Lohutust saad söögist,

heaolutunde uuest lelust,

vaigistuse televiisorist

mõtete kaotuse telefonist,

pinge vabanemise enese rahuldamisest,

unustuse kurgust alla voolavast,

rahustamise välja puhutavast suitsusõõmust.


Õpisid kogemusest,

et saada see,

mis tuleb pärast,

on vaja olla see 

või teha seda,

millele reageerib keegi teine.


Sellise lahenduse valinuna,

ei kohtu oma tundega Sina,

vaid vaigistades oma tunde,

välja vahetades selle,

annad enesele asenduse -

uut tunnet valides

jääb vastutus

kellelegi teisele.


Marianne

11.04.2022.a

Kommentaare ei ole: