teisipäev, 1. detsember 2020

Nii väga tahaksin osata





Nii väga tahaksin

suuta ja osata

nii olemas olla,

et võiksin ja saaksin

iseennast alati hoida.


Hoida ära enese valu,

üksinduse nukrus,

kahju olemise pisarad,

mõttetuse hallus,

porised tunded.


Ometi nad tulevad -

need minu tunded.

Ei, need ei tule kaugelt

ega kusagilt väljastpoolt -

need lihtsalt ärkavad

vaikuses seest,

sest minus olemas on.


Tunnetega ühes

olen üksi ja kurb,

olen vihane ja põlen,

on tumedad värvid,

väljapääsmatud hetked,

mil pole enam jõudu,

et edasi minna.


Teed ei näe,

paigast ei pääse -

valu tegevad kordused,

katkiste kildudena

haiget tegemas -

on soovid ja unistused

enese sammude all

põrandale purunenud.


Kaitsen iseennast,

mina kaitsen

ise ennast -

vastu hakkan,

vastu võitlen,

vastu astun

enese eest

ja enese nimel.


Otsin teed ja võimalusi,

vajan rahu ja vaikust,

tüünet pinda,

vaikselt voolavat vett,

leebe meele puudutust,

kuid minu enese sammud

tõstavad tormi

ja maru jätkavad.


Ei taha ära peita

enese sisse seda,

mis seal on -

varjata ise ennast -

mind iseendana.


Kuid ma ei tule toime,

ega saa hakkama sellega,

et kui ma olemas olen,

siis mina ei peegeldu -

olles virtuaalses

ja värvilises Maailmas

mina iseendale vastu

ei peegeldu.


Ometi näen iseenda samme,

näen seda, mida olen teinud,

kus käinud ja olnud -

nii nagu loomise hetkes

üksinda olles,

nii olen loonuna

üksinda jäänud.


Reaalsus on valus -

see, mis on seal,

helendavate ekraanide sees,

seda ei ole päris elus sees.


Erinevad Maailmad

nupust lülitan välja -

oli, kuid enam ei ole.

Kuigi ei näe

ega sisse vaata,

on olemas teadmine,

et kusagil jätkub

ja kogu-aeg olemas on.


Kuid see pole see,

mis puudutaks päriselt,

silmast silma

ei saa vaadata -

hinged hinge

ei puuduta.


Saatjaks jääb tühjus -

on, kuid ei ole -

ei ole, kuid on.

On olemas

eraldi olles

erinevates Maailmades,

mis kokku

ja üheks ei saa.


Ühes olemata

on ühe terviku osad -

enese elu

erinevad hetked.

Ilma reaalsete ühendusteta

moodustavad katkise pildi

ja nii ma tunnengi

eneses segadust

ja enese katkisena olemist.


Marianne

01.12.2020.a

Kommentaare ei ole: