kolmapäev, 30. detsember 2020

Koosolemine ja koos olemine

 


Koos olemisel ja koosolemisel on vahe vahel. Olen igatsenud kooskasvamist, teineteise toetamist ja hoidmist, järgi ootamist ja aitamist, kuid olen saanud koos olemised – enese õppetunnid iseenda rajal. Olen nimetanud näilised koos olemised ehk kokku puutumised ühisteks teedeks. Kuid see on olnud teineteise aja kasutamine, mille eest on tulnud maksta iseendaga – olen saanud kõrvetada ja haiget - ÕPI. Kokkupuutepunktid on olnud võimalus iseennast proovile panna.

Igaüks saab endast anda selle, mis on tema võimuses anda ja kui see on olnud aeg olla kohal minu õppetunni jaoks, siis on see teadmine, mis minul tuleb vastu võtta. Teadsin, kuid ometi ma ei tahtnud teada. Tahtsin varjude sees olla, et äkki ikkagi, et ehk siiski on võimalus, et on teisiti. Just sellepärast olengi ise ära lõhkunud suhted ja mind ei ole ühes hoitud ega nö kaasavõetud – ÕPI ISE KÕNDIMA.

Üksteise vastu puutudes ja oma õppetunde kogedes, käivitati enesekaitse ja ehitati teineteise vahele ning ette seinad, et teist eemal ja iseennast eraldi hoida. Kaalu ühele poolele oli asetatud küsimus - Miks peaksin tegema, kui on nii nagu on? ja teisele - Kuidas on võimalik luua tee, et astuda edasi? Milline tee ja kuhu, mis pidi alles jääma või tohtis muutuda, see olenes inimeste eesmärkidest. 

Olen otsinud, näinud ja näidanud teed, kui olen näinud uksi ja võimalusi. See on rahutus minu sees, tahe proovida ja mitte jääda paigale, vaid küsimustele vastuseid otsides kõndida edasi ka siis, kui on viha, solvumine, kurbus, vastumeelsus, valu, pisarad. Sisemuses on soov leida vastused üles, sest on teadmine – on võimalik – tuleb vaid tee üles leida, valida millal, kus ja kuidas teha. Olin tegemas ja andmas, kuid tundsin, et müüsin iseennast, sest igal inimesel on enesele ja teede peal teistega korraks koos olles, seatud omad eesmärgid. Enese kasvamine ei olnud see, mida taheti ühes olles kogeda. Enesele reaalse vastu saamine oli see, mida hinnati ja kaaluti.

Olen astunud, et saada kogemus, kuidas on, kui .. , kuid selle all on olnud peidus soov omada tulemuse suurust. Olen saanud selle, mida olen soovinud – oma kogemuse – kuidas on proovida iseendana oma elu elamist. Kogemuse saanuna olen seisnud lööduna hetkes, kus mõistsin, et kogemus ei ole nähtava tulemusena materialiseerunud. Minu kogemused on olnud iseendale vajamineva kasvatamine – ise enda teel kõndides iseendana kasvamine.


Marianne

30.12.2020.a




Kommentaare ei ole: