44-s Alkeemias avaldatud lugu https://alkeemia.delfi.ee/eneseareng/meelerahu/ohvri-ja-suudlase-mang-toob-hinged-ule-aegade-taas-kokku?id=87021143
Inimene
elab Maailmas, kus mõistetakse õigena ja valena olemise järgi
kohut, jagades ühe inimese ohvriks ja teise süüdlaseks, sest nii
saab tehtud teo eest nähtavat tasu määrata. Ilma ohvrita ei oleks
süüdlast ja seega on tasu nõudmise jaoks vaja ohvrit ning inimene
on väga valmis selle rolli oma õlgadele võtma. Astudes Maailmas
edasi on igal inimese poolt tehtud sammul tagajärg. Just oma
kunagise teo tagajärg on põhjus, miks inimene Maailmas kõnnib ja
oma lahendamata õppetükkidele vastuseid otsib.
Süüdlane
on see, kes on kellegi või millegi ees või vastu eksinud – see on
vea tegemine kohas, kus korduse võimalust ei ole ega anta, sest juba
ära olnud hetk on möödas. Süüdi olles on inimene teinud midagi
sellist, mida enam olematuks muuta ei saa. Inimene kardab näha, et
tema on süüdi, sest tema sees on teadmine, et tegelikult oleks ta
võinud teistsugune olla, kuid ei olnud ja see ongi kogu vajaminev
tõestus, et ennast süüdi mõista. Kuid inimene saab süüdi jääda,
nö piiritletud, otsa lõppevas ajas, sest igavikulises mõõtmes
kordab ta oma õppetunde, lahendamata jäänud teemasid lahendades ja
neist tulenevat mõistmist endas vastuvõttes kõnnib ta süüdi
olemata oma teel edasi.
Kui
inimene astub ja midagi juhtub, siis ta teab, et keegi peab võtma
vastutusena kohustuse taastada tasakaal kohas, kus oleviku tervik sai
lõhutud. Inimene on õppinud, et Maailm jaguneb süüdlaseks ja
ohvriks – ohver saab kaastunde, lohutuse ja pai, kuid süüdlane
saab karistada ja peab ennast lunastama „hea” teoga. Inimene ei
taha öelda – Jah, mina tegin - sest vastutuse võtmine võrdub
enese süüdi tunnistamisega, kuid inimene ei taha olla süüdi ning
nii valib ta endale ohvri rolli.
Kusagil
oma täis kasvamise teel koges inimene ebaõiglust, kui juhtus see,
mis lihtsalt juhtus. Ta seisis katki läinud olevikus ja oli kohkunud
– ta vajas toetust ja mõistmist, et seista ja öelda – Jah, mina
tegin. Selle asemel sai inimene hukkamõistu osaliseks, teda
märgistati häbistades ja ta pidi hea teona tegema midagi, mida ei
pidanud võib-olla õiglaseks. Inimene ei mõistnud, miks kogemata
tehtu eest sai ta karistada nii nagu oleks oma teo tahtlikult teinud.
Inimene vajas tuge, mõistmist ja tähelepanemist, sest tema Maailm
muutus hetkel, kui tema poolt tehtud puudutus põrkas tema pihta,
valu tehes, tagasi. Inimene pidi toime tulema selle teadmisega, mida
ta oli teinud ja püüdma juhtunut heastada, kuid olnu eest süüdi
mõistetuna jäi ta üksi ja eraldi seisma, ta jäeti teiste hulgast
välja nii, et kõik saaksid teda vaadata. Inimene nägi, et kogu
saada olev positiivne tähelepanu sai ohvrile, kuid tema osaks jäid
negatiivsed pilgud ja sõnad. Sellest kogemusest jäi tema sisse
teadmine, et lohtutust, kaasatundmist ja positiivset tähelepanemist
saab ta ohvrina olles ja seega hakkas ta otsima võimalusi, kuidas
olla ohver.
Inimene
väldib oma tegude eest vastutuse võtmist, sest ta ei taha oma ellu
kogemust, kus ta võidakse süüdi mõista ja ta saab negatiivse
tähelepanu ning jäetakse üksinda seisma. Olla süüdlane - kannab
tema jaoks eneses sõnumit, et tema on iseendana olles vale ja on oma
elu elades ebaõnnestunud. Inimene on võtnud omaks uskumuse, et üks
osapool peab juhtunus alati süüdi olema, sest muidu ei oleks
juhtunu toimunud ning ei oleks võimalik leida sellele lahendust,
seega otsib ta võimalust, kuidas olla ohver, sest siis ei pea ta
olema süüdlane. Inimene usub, et kui ta ei leia vettpidavat
põhjust, kuidas olla ohver, siis peab tema järelikult süüdlane
olema, sest tal ei ole rohkem valikuid, kuidas õigena elada.
Inimene
võtab märkamatult omaks mustri, et olles oma elu elades hetkedes,
kus ta vajab tuge ja lohutust, hakkab ta otsima võimalust olla
kellegi või millegi ohver. Kohtades, kus juhtub kellegagi midagi ja
tema on kõrval või osaline, vajab ta enese hästi tundmiseks
automaatselt ohvrina olemist, sest enese sees ta teab, et siis
aidatakse tal oma tunnetega toime tulla ja ta saab iseenda elu
elamise, kui vapra teo eest tasu. Ohvrina elades vaatab inimene seda,
mida temale tehti ega näe seda, mida tema ise oleks võinud teha.
Tema sees elab uskumus, et kui ta on iseenda valikute ohver, siis on
ta tegelikult süüdi iseenda ees ega vääri mõistmist ja
kaastunnet ning seega peab ta olema välise ohver, et saada soovitut.
Enda
heaolu eest seistes ja oma elu parimal võimalikul moel elades ei
ole inimene süüdlane, kes teeb teisele liiga tehes temast ohvri –
inimene ise võtab endale süüdlase või ohvri rolli, kui näeb
ainult kahte võimalust - musta ja valget, õiget ja valet, süüdlast
ja ohvrit - tegelikult on alati olemas ka kolmas tee – iseendana
olemas olemise valik. Kui inimene mõistab, et tema ise on endale
ohvri rolli valinud, siis nähes eneses mustrit saab ta peatuda ja
rollist välja astuda ning iseendana seistes öelda - Jah, mina
tegin. Oma teo eest vastutuse võtmine ei mõista inimest süüdi ega
häbimärgista, vaid nii annab inimene teada, et on valmis andma
enese panuse, et olevikus tasakaal taastada.
Süüdlase
ja ohvri mäng on põhjus, miks hinged üle aegade kohtuvad. Süüdlase
ja ohvri rolle valides seotakse ennast AJA-s kokku ja, et kunagisele
loole lahendus leida ootavad hinged taaskohtumist. Ohver tahab
süüdlase käest saamata jäänud tasu saada ja süüdlane saamata
jäänud andestuse vabastavat puudutust kogeda. Ometi läheb uuesti
kohtudes vana muster taas käima, tasu ja lunastust ei jagata, sest
mõlemad suudavad oma ohvriks olemist põhjendada. Ohver ja süüdlane
– mõlemad on inimese enda poolt valitud kannatused iseendana
olemise eest. Kahe inimese, kes ei ole tahtnud/ osanud/ suutnud võtta
vastutust iseenda teo tagajärgede eest, vaheline mäng vajab ohvrit
ja süüdlast, et mõista õiget ja valet.
Oma
teel kõndiva inimese ülesanne on mõista, et igal tema teol on
tagajärg ja tema samm võib lõhkuda tasakaalu süsteemis nii, et
tal tuleb tasakaalu taastamiseks maksta oma tehtud teo eest. Inimesel
ülesanne on võtta vastu teadmine, et võttes vastutuse oma teo eest
ei ole ta iseendana olemas olles vale. Inimesel on ülesanne võtta
endasse teadmine, et kui tema inimesena astudes ja iseendana olles
puudutas teist, siis ei tee see teda süüdlaseks, vaid osaliseks
ühes loos, kus teine inimene, kes samuti astus Maailmas iseendana ja
sai inimese tehtud sammust puudutatud, ei ole ohver, vaid loo teine
osapool. Mõlema inimese ülesanne on seista ja kohal olla – ühel
küsida, kuidas ta saab teisel aidata rahu taastada ja teisel tuleb
määrata õiglane tasu kogetu eest. Mõlemal inimesel tuleb ausalt enesesse
vaadates võtta endas vastu teadmine, miks ja mida tema tegi, et see
kohtumine sündis. Puudutada saanu ei olnud juhuslik mööduja, vaid
loo osaline ega puutuja lihtsalt komistanu, vaid osaline ühises
loos – mõlema inimese kunagise teo tagajärg on põhjus, miks nad
kohtusid ja neil tuleb vastu võtta teadmine, et nemad ise valisid
oma tee.
Kui
inimese elus on kusagil keegi, kes on süüdi selles, teises või
kolmandas, et temal on või ei ole, et tema peab või ei saa, siis on
ta valinud endale ohvri rolli ega taha võtta vastutust enese astutud
sammude eest. Kui inimesega sündival on olemas nähtav süüdlane,
siis ei pea inimene enda sisse vaadates tunnistama, kuidas tema enese
valitud sammud tema enese elu loovad. Inimene võtab endale ohvri
rolli, sest ta tahab, et keegi maksaks talle tema enese poolt valitud
elu elamise eest, kui see tundub liiga raske ja ülekohtune olevat.
Inimene ei ole võtnud endas vastu mõistmise teadmist, et iga
inimene elab, on olnud ja on olemas iseendana parimal võimalikul
moel. Kui inimene on teinud, siis see on tema poolt valitud tee ja
ühel päeval jõuab tema tasu maksmise hetk kätte. Inimene ei pea,
kogetud puudutuse eest, nõudma teisele karmi karistust ega
ülemäärast tasu, sest nii loob ta iseendale liigset energiat ja
selle eest tuleb tal endal maksta, et luua tasakaal sinna, kus tema
sammust jäi maha vähem või jättis ta liiga. Hirmuga ühes elaval
inimesel on vajadus, et Maailm tema ümber ei muutuks, kui ta kardab
astuda sellisena nagu tema hetkel on, sellisesse Maailma nagu see
hetkes on ja just seetõttu vajab ta süüdlast, et tundes ennast oma
enda poolt elatud elu ohvrina, saada põhjus seista paigal ja lasta
oma teed süüdlase tasudega sillutada.
Kaks
inimest, kaks hinge, kes mängivad süüdlase ja ohvri mängu ning
vajavad ohvrina olemist, soovivad tegelikult mõistmist, et nemad
tegid ja andsid iseendana valides ning oma elu elades, parima
võimaliku, iseenda olevikus kestma jäämise nimel.
Kui
inimese aeg saab otsa ja Hingel on aeg ära minna, siis teeb inimene,
oma elatud elust kokkuvõtte ja astub olnust lahti lastes rahu sisse.
Kui inimese minek on kiire või ei leia ta eneses rahu, siis jäävad
Hingele kaasa lood, mida ei ole veel lõpetatud ning need seovad
osalised ühte – kusagil ja kunagi, AJA sees, saab olema see Aeg,
kus hinged kohtuvad, et luues endi sees rahu kõndida lõpuni pooleli
jäänud lugu.
Marianne
04.07.2019.a
SEOTUD LOOD
Inimesed ei luba hingedel kohtuda
https://marianneannemariblogi.blogspot.com/2019/04/miks-inimesed-ei-luba-hingedel-kohtuda.html
Eelmiste elude seotus tänase elu sidemetes
https://marianneannemariblogi.blogspot.com/2019/05/eelmiste-elude-seotus-tanase-elu.html
Nähes oma Hinge Sa tead, et Sinul on tulevik
https://marianneannemariblogi.blogspot.com/2019/03/nahes-oma-hinge-sa-tead-et-sinul-on.html
Sinu Hing räägib Sinu hääles - meditatiivne rännak vol 42
https://marianneannemariblogi.blogspot.com/2019/03/sinu-hing-raagib-sinu-haales.html
SEOTUD LOOD
Inimesed ei luba hingedel kohtuda
https://marianneannemariblogi.blogspot.com/2019/04/miks-inimesed-ei-luba-hingedel-kohtuda.html
Eelmiste elude seotus tänase elu sidemetes
https://marianneannemariblogi.blogspot.com/2019/05/eelmiste-elude-seotus-tanase-elu.html
Nähes oma Hinge Sa tead, et Sinul on tulevik
https://marianneannemariblogi.blogspot.com/2019/03/nahes-oma-hinge-sa-tead-et-sinul-on.html
Sinu Hing räägib Sinu hääles - meditatiivne rännak vol 42
https://marianneannemariblogi.blogspot.com/2019/03/sinu-hing-raagib-sinu-haales.html
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar