kolmapäev, 31. juuli 2019

Sina ja Mina lood XVI - Oma Maailma turvaliseks muutmise nimel käib Sinu ja Minu vahel sõda





Kui ühes lastelaulus käis külas jonn, mis muutis lapsi, siis tegelikult käib kõige sagedamini inimesel nö külas hirm, mis toob kaasa kujutlustes sündivad varjud nii, et inimene näeb reaalseid takistusi ning ohte oma teel. Hirmu tundes ja endale kaitset otsides tundub meile, et mõned kohad või inimesed on kurjad, neist õhkub viha ja nad võivad olla ohtlikud. Me näeme väljas enda peegeldust, sest meid teeb kurjaks ja vihaseks see, miks ja kuidas me selle koha või nende inimestega seotud oleme – tunneme, et meile ei ole vabadust jäetud.

Hirmu puudutust kogedes püüame oma ümbrust kontrolli alla saada, et muuta meid ümbritsev keskkond taas turvaliseks. Kui hirmu käes vaevlejaid on korraga mitu, siis kohtuvad erinevate inimeste erinevad püüdlused ja plaanid – puutuvad kokku, põrkuvad tagasi ja löövad vastu. Selleks, et iseenda sees olevat pinget leevendada, käib oma Maailma turvaliseks muutmise nimel inimeste vahel sõda. Teisest inimesest saab vaenlane, kelle vastu viha kogudes endas jõudu leida – teisel inimesel on oma strateegia ja see ei pruugi meile sobida – teine ei allu kontrollile. Iga inimene võitleb oma hirmuga enda valitud moel ja teise püüd teda piirata tundub katsena teda hirmu sees kinni hoida – käib võitlus enese vabaduse nimel – kelle jõud on tugevam, kes surub teise püüdlused maha ja suudab sundida teist paigale jääma ja valitud valikust loobuma.

Kui Sinu ja Minu vahel on tüli, siis tegelikult käib meie vahel sõda, et luua omaenda Maailma turvatunnet. Mina ja Sina püüame saavutada kontrolli ühise keskkonna üle, sest tunneme selles olles enda sees hirmu. Sina oled reaalne ja potentsiaalne oht, sest Sinu tegu või tegemata jätmine võib hoida Mind hirmu sees kinni. Sinu katse oma hirmuga toime tulla võib kõigutada meie ühist Maailma ja Mina kogen, et ei saa ega suuda, midagi ega kedagi kontrollida. Mina näen ebastabiilses keskkonnas ohtu iseendale ja Sind, selle segaduse loomise süüdlasena. Mina astun Sinule vastu tahtega luua kord ja rahu väljas, et siis saabuks rahu Minu sisse.

Mina ei tegele oma hirmuga, sest vaatan ja näen seda, mida Sina teed ja kuidas käituda valid. Hirmu tundes püüan Sind mõjutada tegema nii, et saabuks üldine vaikus ja rahu. Mina tahan ja nõuan, et Sina peidaksid või kustutaksid oma hirmu ilma, et see Mind puudutaks. Mina otsin ja püüan, hirmust välja pääsemiseks, anda endale vahendi, millest arvan abi olevat, kuid see ei pruugi Sinule sobida. Sinu hirmust kasvanud viha puudutab Mind, kui Sina proovid suunata Mind tegutsema endale vajalikul moel või lõpetama Minu poolt valitud lahendust.

Me ei peatu ega küsi endalt – Miks ma tunnen hirmu? – vaid valime vastasseisu ja sõdime üksteise vastu nõudes, et teine lõpetaks oma väljendumise, oleme vihased ja kurjad, sest kardame oma turvalise Maailma otsa saamist. Iga samm edasi tundub positsiooni loovutamisena, mis näitab kontrolli puudumist ja võimendab teadmatust, mis juhtub edasi. Minu hirm suureneb, sest kardan, et Sinu valitud samm võib viia Mind selleni, mille toimumist soovin vältida - Mina ei taha kogeda oma hirmu – Mina kardan oma suurima hirmu reaalsuseks saamist.

Mina ei vabane hirmust, kui tegelen Sinu ja Maailma kontrollida püüdmisega, see on vaid Minu katse lõpetada oma hirmu nägemine Maailmas, kuid hirm ei asu väljas, vaid Minu enese sees ...


Marianne

31.07.2019.a

Kommentaare ei ole: