Mitmete inimest kiusavate teemade lahenduseks öeldakse olevat, et võta oma
ema ja isa enda sees vastu, anna neil koht oma seljataga. Kuid,
kuidas võtta neid vastu, kui nad on sellised või teistsugused ja
inimese enese poolt mõistetud isa ja ema tähendus ei lähe kokku
reaalsusega. Kui inimene läheb kellegi juurde abi küsima ja too
aitab, siis teda tänatakse selle eest, mida ta tegi, kuid seda
inimest ei võeta endaga ühes – ta jäi sinna, kus ta oli. Kuid
oma ema ja isa me tahame endaga kaasa võtta, me tahame, et nad
oleksid meiega eile, täna ja homme. Kuid, me ei taha neid enda sisse
võtta, kui me ei suuda neid tehtu eest tänada, sest vaatame seda,
mis neil jäi tegemata.
Mees
ja Naine - kaks inimest, kes andsid koos olles ühele lapsele elu –
olid, on ja saavad olema Mees ja Naine, kuid Maailm nimetab neid
kokkuleppeliselt, selguse mõttes, Emaks ja Isaks – see on roll,
mis kohustab inimesi oma lapse eest vastutama, kuid emaks ja isaks
olemine on tegelikult juba hoopis teine lugu, sest üks konkreetne
lugu oli see, kus kaks said üheks ja sellest sai alguse kolmas.
Laps
usub, et tema on oma vanemate oma, sest ta on nende looming. Laps
hindab ennast selle järgi, kui väärtuslikuks peavad teda tema
vanemad. Laps vaatab, kas ja kuidas tahavad tema vanemad teda omada
ja hoida. Laps tahab, et teda omataks ja hoitaks selliste
tundemärkide järgi, mille tähendust ta mõistab ja ise
väärtuslikuks peab. Laps usub, et ta on väärtuslik, kui vanemad
hoiavad teda selliselt nagu tema ise seda teeks, kui ta oleks enda
oma. Kuid isa ja ema ei ole tema, nad on täiesti teistsugused oma
näoga inimesed. Laps ei pea ennast väärtuslikuks, kui see, kelle
looming ta on ei tunnista teda omaks ega võta teda vastu st ei taha
omada ega hoida – kui looja ei hinda oma loomingut, siis järelikult
pole tulemus olnud väärtuslik.
Kelle
looming on üks laps, üks inimene - ta on iseenda loome tee. Kui
vaadata oma aja sees ringi, siis on ühe lapse kõrval erinev hulk
teisi inimesi, kes kõik, vähemal või rohkemal määral, nö
kasvatavad, juhendavad või saadavad teda. Last võib drillida, teda
saab hirmutades ja armastades suunata, kuid see, milline ta
tegelikkuses on – on tema enese loominguline interpretatsioon.
Inimene
on oma loomuselt mugav, tal on olemas (peaksid olema) ema ja isa, kes
täidavad tema vajadusi, kelle kohustus on teda hoida, sest nad
omavad teda ja tema saab ennast õigustada ning leida vanemates
süüdlased siis, kui tema elu ei ole nii nagu tema seda tahaks või
teised arvavad, et see võiks/ peaks olema. On antud ja on saadud,
peaks olema tänu ja koha andmine. On kohustused ja on tänuvõla
maksmine.
Ühe
inimese teekond on üks lugu täis erinevaid lugusid. Ühe Hinge
teekond on täis erinevate inimeste lugude lugusid. Kui Mees andis
lapsele elu, siis oli see üks lugu, mis sai läbi, sest selle lapse
loos see ei jätkunud. Mina sain puudutatud, kui kogesin Isa häbi –
mina arvasin, et see oli minu pärast, sest mina olin olemas ja ma
uskusin, et minu Isa ei pidanud oma loomingut väärtuslikuks, et
mind omaks tunnistades vastu võtta ja endale hoida. Kuid Mees tundis
häbi enda pärast, sest tema kõvasti väljaöeldud väide – See
pole minu oma! – ei pidanud paika, sest mina vaatasin peegelpildina
talle vastu ja olin tervele Maailmale avalikult näha. Mees ei
astunud ega tunnistanud Isaks olemist, vaid kõndis mööda ega
võtnud mind endaga kaasa, et omada ja hoida – see oli tema valik
ja tee.
Isa
on kuvand ja osa elust, mida laps tahaks nähtavalt omada, et olles
osa tervikust olla ise tervik. Laps tahab, et tal oleks olemas see,
kes peaks ühel lapsel ja inimesel olemas olema - Isa. Ühe inimese
teel on palju erinevaid lugusid ja erinevaid inimesi teda saatmas.
Mõnel on mitu Isa nime kandvat meest, kuid teisel ei pruugi mitte
ühtegi olla – selline on elu.
Öeldes,
anna oma emale ja isale koht enda sees ja seljataga, tahab inimene
luua endas pildi sellest protsessist, kuid selleks vajab ta kujutlust
Emast ja Isast, kuid, kuidas anda troon sellele, kes ei ole olnud
see, keda tahetakse, vaid on see, kes ta oli ja on. Inimene tahaks,
et tema südames ja seljataga olevad isa ja ema, oleksid Isa ja Ema,
kuid kui neile mõistetele ei saa anda soovitud tähendust, anda
õiget nägu ega sisu, kuidas siis teha see samm ja võtta nad endas
vastu.
Öeldes
endale – minu seljataga seisavad Mees ja Naine – saabub rahu ja
vabanemine, sest igal Mehel ja Naisel oma oma lugu ja tee. Iga
inimese seljataga seisavad Mees ja Naine, kes andsid ühiselt
kolmandale elu – see on energeetiline side läbi Aja, milles voolab
AEG nii, et moodustub IGAVIK.
Minu
sees on rahu ja vabanemine, sest ma mõistan ja hindan meie ühist
lugu – mina tänan Meest, kes andis mulle elu. Tee, mis läks sealt
edasi oli ja on minu enese tee ja see, milline ma olen siin, täna ja
praegu, olen mina ise enda loominguna. Mees oli üks saatja teel, see
oli üks hetk meie teedel, temal oli oma osa ja oluline roll – see
on see, mille eest ma saan ja tänan teda siiralt. Minu seljataga
seisab Mees, kes sidus meie ajad Igavikulises Aja-s sidemeks.
Marianne
25.07.2019.a
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar