laupäev, 10. aprill 2021

Mina pidin olema see halb

 


Et ära otsustada,

kes on parem,

kumb halvem,

tuleb valida

ja selle jaoks võrrelda.


Võtta üks

ja seejärel teine,

et üle vaadata

ja olulisust kaaluda.


Kuid kaal ei näita

võrdset tulemust,

sest üks on ühes asjas parem,

teine mujal targem,

esimene natukene ilusam,

teine vähe kõhnem -

omadused, oskused,

välimus, omamine -

hindamine, kaalumine.


Ma ei oota rahus tulemust,

sest otsus ammu teada -

see, kes kardab hülgamist

on juba ammu jäänud alla.


Kui ei ole, siis ei olegi,

kui ei saa, siis ei saagi -

ei tule suust korraga

mõlema nime,

ei puuduta käsi ühel ajal

mõlema põske,

ei vaata silmad korraga

mõlema hinge.


Ja sellel hetkel,

täpselt selles hetkes,

kui oma nime ei kuule,

käesoojust ei tunne

ega kohtu hinged -

üksinda jäetuna ollakse.


Küll kahe kõrval,

kuid kättesaamatus kauguses

on sel hetkel

teiste jagatud lähedus.


Selles hetkes ollakse hüljatud,

selle tunde külmus ja kurbus

haarab endasse

ja saab uskumuseks -

saan olla, kui teist ei ole,

võin olla, kui teine läheb ära,

olen, kui olen ainus ja üks.


Olen üksinda jäänud,

olen kaela riputanud sildi

ja oman tunnet,

elan enese otsusega -

hüljatud.


Nii on ja nii jääbki,

ka ette ära,

täpselt senikaua,

kuni mina ise

olen niimoodi

olla otsustanud.


Olen ise valinud

kõrvale astuda,

ise ennast peita

ja pilkude eest varjata,

et mitte keegi

ei saaks kaaluda,

kui kahte saab kõrvu võrrelda.


Ma ei vali astuda,

et kaalu peal olla

ja taas alla jääda -

hirm,

see on hirm.


Kaalumise hetkes

mina enam ei saa

ise ennast

ega midagi muud

ära kuidagi  muuta.


Mina ise tahtsin uskuda,

et mind võrreldakse

ja paremust kaalutakse,

sest see oli põhjus,

mille anda oskasin,

kui ei olnud enam ainus,

sest teine oli kõrval seismas.


Teine sai olla see,

kes mina olla ei osanud

ega kuidagi saanud.

Teine oli tulnud

ja minu maailma ära rikkunud.


Uskusin,

et mina olin see

kes on halb,

kui veel keegi

olema valiti.


Mina ei saanud

ise ennast

ära parandada,

et lugu muuta -

ei jäetud võimalust

muuta ega muutuda,

sest teine oli ega läinud ära.


Iga järgnev kordus,

teisega ühes olles,

oli võrdlus,

mis tähendas

halvemana olemise

jätkuvat kinnitust.


Enese tunnetes olles

mina ei osanud vaadata,

et teise olemas olemine

ei tähendanud karistust,

vaid võimalust meile mõlemale

ühes olles olemas olla ...



Marianne

10.04.2021.a

Kommentaare ei ole: