esmaspäev, 20. jaanuar 2020

Kui olemine on vale – üksi olemise valu




Kord oli hetk, kus üks mees,
kes vaatas tähti, ütles -
„Sinu tee on üksildane” -
ma ei saanud aru,
et kui mina ise
olen enesel olemas,
kuidas mina siis ise
üksinda olen ja käin.

Olen, kui hunt,
kes inimeste keskel
on vales nahas.
Mida tähendab mõte -
suudan õieti elada -
et poleks sassis ega segadust
ja maha ei jääks korralagedust?

Vahel on mul kahju,
on ise endast tõsiselt kahju,
et see, mille enesele
paremaks pidasin,
tegelikult mulle enesele
valusalt haiget tegi -
see on üksiolemise valu
iseendana olemise teel.

Kui väljas pole kedagi,
kelle pihta viha kasvatada,
siis, kuidas
anda enesele jõudu
oma igapäevast elu elada -
mille mina ise
oma huvitavate nurkadega,
ise enese jaoks
elan huvitavalt keeruliseks.

See ongi üksi olemise hetk,
mil mul on endast kahju,
põletavate pisarateni kahju,
kui ma enam ei tea,
kas ma oskan või üldse tahan,
iseenda poolt korraldatu
selgeks ja korda teha -
kas on üldse,
mida ja mõtet teha.

Seisin ühe loo varemete vahel -
astudes läks katki liivaloss
ja tundus, et siia lõppes tee -
võisin öelda, et jälle kord,
taas ühe ilusa ja värvilise,
kuid õrna mulli ära lõhkusin -
selgus, et seintes polnud tugevust.

Maailma kadudes inimesed pagesid,
eneste sisse peitu pugesid
ja lõhkujale selja pöörasid,
ta eneste keskelt välja arvasid -
see ongi üksi olemine,
kui pärast tõuget jään üksinda -
peale konnatiigi vaikelu
lainetama löömist
olen üksinda jäänud,
sest alasti jäetud
tagasi ei pöördu.

Mina ei kaotanud,
sest alles ei jäänud seda,
mida ei olnud ka enne -
mina ise olin loonud
ise enese sisse,
justkui reaalsuse -
olemas oleva,
kuid tegelikult haihtuva
oma elu elava illusiooni.

Üksi olemise valu -
kaotasin selle,
mida omanud polnud -
seega püsti ja alles
ei saanudki jääda see,
mida päriselt olemas ei olnudki -
enese pärast kahju tundes
valusalt leinasin kaotust -
mina ise ei lubanud leinata,
kuid ometi -
midagi oli siiski kadunud -
näilisus -
mina ise seisin alasti.


Marianne

20.01.2020.a





Kommentaare ei ole: