laupäev, 18. jaanuar 2020

Haiget saanud Mina -de sõda




Rusikas käed taovad
inimese kummis rinnale -
Mina ..! Mina tegin ..!
Mina olin ..! Minaaaa ..! -
kõrvus ja Maailma sees
kumiseb, kõmiseb ja kajab -
Mina! Mina! ja Mina!



Üks heidab ühe sõna,
teine viskab teise -
käib sõnasõda,
kasvab nördimuse udu,
sest mõistmatuse äng
täidab inimeste sugu.
Kainus ei jahuta päid,
sest igas ühes on oma
katki hõõrdunud
verilihal vermetest
tulenev valu.



Üks tuli ja astus,
teiste varvastel tallus,
tegi torkavalt haiget,
esimene või viimane piste,
siis katki lõikas paise -
voolas tulise auruna välja
kõikide katkine Mina -
haiget saanud ja õrn,
sest vastukarva silitades
selle pihta sai puudutatud.



„Hoian kinni enese Mina-st,
sest see olen ju Mina -
selle eest lähen tulle
ja astun võitluse sisse!”
Mitte keegi ei taha,
et teine tuleks
ja kõva häälega ütleks,
näpuga torgates näitaks -
„Sina olid ja tegid
ja seega Sinu Mina
teisiti tegema
ja olema peaks!”



Mina-d said haiget,
inimesed mõõtmetelt kasvasid -
ise ennast suuremaks kasvatasid,
et oma õrnu ja hapraid,
isekaid ja iseolemise Mina-sid,
teiste eest ja käest,
varju ja embusesse võtta.



Teiste Mina-d olid
ähvardavalt suured
ja inimesed tõestasid,
kõike üksipulgi üles lugesid -
kuidas ja mida
nemad kõike on teinud,
sest see annab õiguse,
maksab kinni
iseolemise vabaduse,
et mitte teha seda,
mida teha ei taha,
sest see tunnistaks seda,
et ühe inimese Mina
jääb teise Mina-le alla.



Rusikas käed
taovad kummis rinnale -
„Siin sees olen Mina!
Kui olen teinud
kõike toda ja seda
ning rohkemgi veel,
siis miks peaksin Mina
andma teisele seda,
mida Mina ei taha -
teadmist kõikide ees,
et teise Mina
saab end tunda
suurema ja võimsana,
kui suudab panna minu Mina
tegema seda,
mida tahab tema Mina.”



Inimesed ei jaksa
teisi kuulata ega vaadata,
sest kõrvus ja enese sees
trummeldab ohuna
Mina! Mina! Mina!
Inimestes on füüsiliselt valus,
sest oma teel käies kaasas
on tohutult suur väsimus -
Mina pean! koorem
on nii raske kanda,
et inimene ise peab
ise ennast edasi kandma.


Marianne

18.01.2020.a

Kommentaare ei ole: