Aasta tagasi 27.01.2018.a avaldas Alkeemia minu esimese loo ja täna läks lendu juba 18-nes
Mitmed meie elu muutvad kohtumised on jätnud meie sisse oma valujälje. Need õppetunnid olid kahe Maailma kokkupõrke kohad, mis muutsid energiate hulka, vähemaks võttes peatasid meie hoogu, juurde andes lükkasid meid liikvele ja selle protsessi käigus tundsime end mõjutatuna nii, et täna mäletame seda hetke negatiivse tundega. Raske on tunnustada ja mõelda tänulikkusega inimese peale, kes tegi meile haiget. Keeruline on mõista, et teine inimene on olnud meile õpetaja ja tema ülesandeks oli meile vaid teed näidata.
Miks
me ei taha tunnistada, et teised inimesed on olnud meile olulised
õpetajad, kelle toeta ei oleks me jõudnud siia, kus oleme? Miks on
neid keeruline tänada, kuigi nad on oma osa meie teekonnale andnud?
Ausalt öeldes ja tõtt tunnistades teame neid hetki, kus meie
teerada muutis suunda või läksime liikvele, kui teise inimese poolt
tehtud tõuge muutis meie elu. Alati ei olnud meie reaktsioon ja
tunded positiivsed, kuid enda sees me teame, et just see koht oli
oluline, just selle inimese toetusel tehtud samm viis meid arengus
edasi.
Õpetaja
aeg ja koht olid küll minevikus, kuid meie kanname mossitades seda
olevikus kaasas, kuigi ammu oleks aeg sel minna lasta, sest meie
ühine hetk on möödas ning täna siin ja praegu oskame ilma nende
toe ja tõuketa edasi minna. Me ei ole valmis õpetajast tänamisega
lahti laskma, kui meid hoiab kinni selle hetke emotsioon. Meis räägib
alles viha, valu või solvumine, sest meiega toimus midagi, mida me
ise teadlikult ei küsinud või siiski küsides, ei soovinud sellist
vastust saada. „Miks ta tegi mulle niimoodi?” „Miks ma läbi
valu ja kriisi pidin edasi minema?” „Miks ta mind ei hoidnud ega
armastanud?”
Emotsioonis
olles vaatame kohtumise hetke, mitte seda, kus me enne olime või
kuhu selle tulemusel jõudsime. Laiem vaade aitab mõista ja jõuda
tänamiseni, sest kogu loo pealt on abi nähtav ja tulemus
tuvastatav. Raske on tunnustada, kui tõuke tulemus tuli läbi meie
valu, mille tekitas meie endi reaktsioon õpetaja, mis tahes moel
tehtud sammule. Keeruline on näha armastust valus, abi pisarates ja
toetust meie turvalise kookoni lõhkumises. Mõistmine tuleb siis,
kui saame aru, et need lahendused olid just meie jaoks õiged, sest
vaid nii suutsime liikvele minna. Need olid tõuked, mis sundisid
meid kõndima edasi, otsima lahendusi ja leidma vastuseid oma
küsimustele.
Mitte
üks õpetaja, kellega jagatud hetk tegi meile haiget, ei jäänud
ise valust ilma, sest ka tema maailm sai kokkupõrke tagajärjel
kannatada ning tema ise, selle tulemusel, oma mugavustsoonist välja
lennutatud. Meie nägime ja tundsime ainult iseendi valu ning
pisaraid, teise kingadesse me ei astunud.
Vahest
ei suuda me endale tunnistada, et mõnikord olemegi nõrgad ja
vajame õpetaja abi, sest ei ole nii tugevad, ei oska ega
suuda ise selliste tulemusteni jõuda. Võib olla soovime ikka veel
hoida teise inimese käest kinni, soovides, et aita meid, sest me ise
ei ole veel valmis kõndima. Ja
nii me lähemegi tagasi, küsimuse ja abisooviga, kuid meid saadetakse uuesti teele, ise otsima, ei lahendata ega tehta meie eest ära, ja siis me
oleme vihased või solvunud. Kuidas me ilma õpetaja sellise käitumiseta, oleksime õppinud endaga „palli
mängima”, kui laseme teistel end põrgatada. Me jääksimegi nurka
seisma ja ootaksime kedagi, kes tuleks ja liigutaks meid. Selle
asemel kasvatasime jalad ja õppisime veeremise asemel kõndima, ise
oma samme valides astuma.
Enne
õpetaja tõuget me ei teadnud, mis meis peidus on, kuhu oleme
võimelised jõudma või mida saavutama. Õpetaja tõuke abil tehtud
samm muutis meie elu, andis meile uue vaatenurga. Me saime teadlikuks
kohast, kus olime olnud. Võisime küll soovida vanasse tagasi astuda, kuid
seda võimalust meile ei antud, sest olles juba muutunud seisundis ei
olnud vana enam olemas.
Kuidas
leida endas jõudu naerda selle üle, mida iganes on tulnud
„juhusel”, mida olemas ei ole, väljamõelda, et sundida meid
liikvele minema. Noorusaja äratuskellade ja külma veega tehtud
trikid on lapsemäng nende kõrval. Tegelikult on ju naljakas see
naer läbi pisarate, vaadates, kui kangelt olime jäänud vanasse
seisma nii, et oli valus kui tuli uuesti liikvele minna. Võime ju
vaielda, et kuidas teine inimene meid õpetas, kuid tema jäetud jälg
on tõestus, et ta puudutas meid, sest meil on tulnud seda teemat
endas lahendada, me muutusime, mõtlesime, liikusime – me astusime
lihtsast olemisest välja. Iga teel kohatud õpetaja andis meile
kingituse, mille võtsime vastu, sellest sai meie osa, mida täna
kasutame oma oskusena iseenda teekonna jätkamiseks.
Kuidas
siis vaadata minevikule ja iseendale otsa ning suuta öelda: „Mina
tänan Sind, Õpetaja!”
PS
Aitäh teile, kes te olete mind, minu teel, õpetajatena saatnud! Ma
kummardan teie ees. Teie kingitus minule on ikka ja jälle olnud teadmine - Mina ise olen vastutav iseenda eest.
Marianne
24.01.2018.a
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar