laupäev, 30. august 2025

Lihtsalt keemilise aine mõju IV - Minu tõde oli Sinu vale

 


Inimene, kellel puudub kontakt iseendaga – puudub selge ja ühene mõistmine iseendast, oma rollide taga – tema tegelikkus on rollid ja neile saadav tähelepanu. See inimene kogeb enese sees ja enese ümber toimuvaid muutusi - läbi, vahetu ja kaudse, tähelepanu. Mina saan/ Mina ei saa – Mina olen/ Mina ei ole – Mina pean/ Mina ei pea – need on reageerimised, erinevaid sõnumeid sisaldavale tähelepanule.

Selline inimene on otsese ja intensiivse tähelepanu ees jõuetu ja kaitsetu – tema teadlikkus kaob ja inimesest jääb järele, vahetult infole reageeriv, automaatne piloot. Inimesele pööratud tähelepanu on, teda, sellele vastama kohustav – peab olema ja tegema ja kogema vastavalt teatavaks saanud informatsioonile – see on käsk. Näib, et inimeselt oleks justnagu vaba tahe ja ise valimise ja ise teadlikkuse valik ja võimalus ära võetud – temale on antud käsk, millele tuleb reageerida ja tema teeb seda.

See inimene kogeb, enesele olulise informatsiooni teatavaks tegemise ja sellele vastu tulnud vastuse ajal ja ka sellele järgnevalt, enese sees häiritust – tema energeetiline tasakaal on paigast ära. Teise tähelepanu – pilgud, keha keel, sõnade valik, hääle toon, kõige selle sisu – oleks nagu inimese sees ja tema iseomaelu elamise võimatuks teinud.

Selline kogemus tähendab, et inimese tasakaalupunkt on, tähelepanu tõukel, teise kohta viidud - inimene on teise tähelepanust sõltuv ja temal endal puudub kindel põhi jalge all – ta on ootuses ja järgimas enesele jäetud/ antud rolli suunamist, rolli kirjeldamist, rollile juhiseid. Teise tähelepanu ja selle sisu teevad inimesest marionettnuku, kes kuulab mängu juhtiva teise suuniseid.

Selline seisund tähendab kaitsetust ja võimetust, sest inimene ei suuda ise ennast teisest eraldada – siis, kui inimesele antakse teada vägivaldne ja teda vähendav sõnum, siis inimene kaotab kontakti iseenda teadlikkusega – jääb järele informatsioon, mida ei saa väärata ega eirata – rolli suunatud/ rollina nähtavaks tehtud inimene teab oma kohta, laseb ennast kohelda ja allub temale teatavaks tehtule.

See on väga intensiivse, manipuleeriva ja vägivaldse kasvatuse ning pikaaegne, sel moel toimivas keskkonnas viibimise tagajärg. Peamine sõnum – Sina, iseendana, ei ole oluline – Sina, iseendana, oled Ei-keegi - Sina ei saa midagi teha - Sinust ei sõltu – kas Sina ei saa aru, et Sind ei taheta – Mine siis mujale, kui Sinule ei sobi – Mina ära, siis on Minul/ Meil parem.

Informatsioon, mis halvab ja teeb teovõimetuks – See inimene, kes on enesele oluline, ütleb, et tema jaoks ei olda oluline – Enesena olemisele puudub luba - Kohast, kus on õigus olla/ kus ollakse võrdsed, saadetakse minema – Samas olevad teised vaikivad või toetavad vähendamist ja vägivalda, kuuldavalt ja nähtavalt – Teistsugust informatsiooni kasutusel ei ole.

Enese tahte halvatus ja iseenda teo võimetus tähendab, et see on informatsioon, millele ei ole lahendust. Lahenduse puudus tähendab, et inimesel ei ole anda endale informatsiooni, et tema ise saab sellise olukorra lõpetada – saab katkestada kontakti ja ära minna – saab ise situatsioonist välja astuda, kuid ka keskkonnast lahkuda.

Väikesel lapsel, kes ei suuda ennast Olulisest teisest ära lahutada – ei ole anda endale teistsugust võimalust, kui jääda. Kuid ka väikene laps saab aru, et jäädes - tuleb nõustuda ja enesest vaikida, sest enese juurde jäädes - tuleb üksinda jäetuna ehk eraldatuna/ hüljatuna seista – võtta vastu karistus, tähelepanuta jätmisega kohtlemine, vaimse ja füüsilise vägivalla reageeringud.

Hülgamise kogemus tähendab võimetust, turvalise kontakti saavutamiseks, kohas, kus ollakse ja selle inimesega, kes on enese jaoks oluline. See inimene on olemas, kuid tema juurde ei saa minna ja temaga ei saa koos olla nii, et seda olemist oleks hea ja turvaline kogeda – selle asemel on tahtlik ja eesmärgipärane vägivaldne eraldamine ja lahus hoidmine. Eraldamine ja lahus hoidmine võimaldavad tähelepanu suunatuse ja intensiivsuse - Mina ja Sina ei ole Meie.

Lapse sõnum, iseendale, selle kohta, miks tema ei saa vägivaldsest teisest lahti lasta - Teine on Minule oluline – Mina olen temaga üks. See on info enese ja teise kohta – see on Minapilt – Mina olen Laps = Minul on Ema/ Kodu/ Õde/ Tädi. Sellele Minapildi säilimisele aitab kaasa ka Olulise teise info – Sina oled Minust sõltuv – Sina pead Minule kuuletuma – keegi teine Sind ei taha – kuidas Sina oma Emaga käitud jne.

Sellise Minapildi olemas olemine hoiab last paigal ja laseb enesega juhtuda – tema on Laps ja teine on tema Ema - mis siis, et Ema kasutab seda olukorda ära ja teeb Lapse elamise võimatuks – Laps teab, et tema seotus ja vanema positsioon annab Emale õiguse valida oma lahendused ja väljendused – Lapsel tuleb need vastu võtta.

Vägivalla ja vähendamise kestmine ning manipuleeriva informatsiooni jätkuv kasutamine toob kaasa selle, et laps kaotab, intensiivse tähelepanu surve tagajärjel, enese - siis, kui Oluline teine hakkab tõestama ja näitama enese olulisust - laps läheb sellisel hetkel lühisesse ja ta laseb osaks saaval sündida. Sellisel hetkel on laps ülesanne püsida paigal ja olla teist häirivat/ ärritavat infot edastamata.

Kõik sellised kogemused suurendavad tegelikkust mõistva ja ennast aitava info puudu jäämist – kõik need sündmused tähendavad kogemust – Minu Maailm sai otsa – Mina sõltun teisest – Minu Maailm taastub siis, kui Oluline teine lõpetab aktiivse tegevuse ja tähelepanu muutub normaalseks.

See normaalsus tähendab seda, et lõppeb info edastus, mille kestmise ajal ei tea, milline on järgmine sõna, samm ja tegu ega seda, mis on seekordne tulemus – kas kõlab otsus karistuse, ilma jäämise, ära saatmise kohta või jätkub tavaline argipäev.

Pendeldav informatsioon, mis osutab vastupidise info olemas olemist, on see, mida on vägivaldses keskkonnas kasvanud inimesel kõige raskem taluda – see on aju lühisesse laskev kogemus – vägivald ja naeratus, vähendamine ja rahu, toetus ja välja naermine, mõistmine ja häbistamine, kõrval olemine ja tahtlik abita jätmine – on/ ei ole – saab/ ei saa – mõlemad variandid on võimalikud - ühele ja samale olemisele, teemale, tegevusele, väljendusele, iseendale.

Inimene ei saa aru, mis neist on tõde – miks kogemused muutuvad. Vägivaldse kohtlemise osaks saav inimene ei saa aru, et tegemist on rolli ja inimese vahelise konfliktiga – roll ja inimene on lahus – inimene ei ole rolli tugevus – inimene on rolli nõrkus – siis, kui inimesel on oma rollis paha olla või rollist tulenevad ülesanded võtavad temalt vähemaks, siis tuleb nähtavale inimene.

See inimene, kes ei teadvusta ise ennast ega võta vastutust enese ja enesega seonduva eest – on inimene, kes teeb oma informatsiooni teatavaks ennast kehtestava vägivalla teel – tema teema on teine, temaga seonduva põhjus on teine, tema loo lahendus on teine.

Teine peab andma olulisuse tunde ja teadmise – Mind kuulatakse, Minuga arvestatakse, Minule allutakse. Teine peab andma põhjuse energeetiliseks vallanduseks ja võimaluse enese sees toimuva maha laadimiseks – see saab võimalikuks teise pihta suunatuna ja teist kasutades – enesest eraldades, kuid informatiivset tähelepanu ühenduses hoidmiseks kasutades.

Puuduliku tundehügieeniga täiskasvanu kasvatab üles tähelepanust sõltuva ja ennast mitte oluliseks pidava inimese, kes otsib ja vajab endale olulisust – seda teist, kes tunnistab teda oluliseks ja ei kaota seda informatsiooni ära. See on vana loo muutmise vajadus – et Ema, kes elab lapsega koos ja saab tema elust osa, tunnistaks, et laps on temale oluline – et Ema teeks seda üheselt mõistetavalt ja igakülgselt.

See inimene, kes alles otsib endale olulisust, ei ole seda informatsiooni veel saanud. See inimene, keda tabab teo võimetus ja ise olemise halvatus, millele võib järgneda vägivaldne purse - siis, kui tegemist on temale olulise informatsiooni nullimisega - on see inimene, kes tunnistab teise üle olemist ja jätkab vanas mustris.

Selle inimese teadlikkus magab või on välja lülitunud/ lülitatud, sest temal ei ole, selle looga seoses, ühte ja kindlat informatsiooni – Mina olen oluline – Minust endast piisab – Mina saan ja olen ise – Minule ei ole teist vaja – Mina ei oota ega vaja teiselt – Mina tegutsen ise. Inimene ei ole selle teadmiseni kasvanud seni, kuni tema ise ei tee, ise endale ja ka teisele nähtavat sammu teoks, mis annab teada, et tema on teisest inimesest eraldi seisev inimene.

Mina olen endale oluline ja Mina olen ise ehk tervik iseendana – isegi siis, kui Mina sõltun teisest, on Minul võimalus ise ennast aidata – kontakti lõpetamine ja ära minemine ei tähenda Maailma lõppemist – Mina lähen ära, mitte sellepärast, et Mind ei taheta või ära saadeti, vaid sellepärast, et Mina mõistsin tegelikkust – Minuga, kui inimesega, ei arvestata – seega ei ole mõistlik jääda sellisesse kohta ja sellise inimesega koos olema.

Mitte Oluline inimene on ka roll – see on Olulise inimese rolli vastand – üks ja sama pendel, mis tähendab, et see on koht ja suhe, milles siis, kui üks saab enesele olulise, jääb teine enesele vajaminevast ilma. See teadmine sunnib enese eest seisma ja teist vähendama, et enese olulisus ehk enese informatsioon tõeks teha. See teadmine sunnib alistuma ja teisele tema olulisust tõestama.

Selle pendli algus on rolli ja inimese vastuolus – inimest tuli vähendada selleks, et roll saaks õige tähelepanu, mille abil inimene saab ise ennast kogeda, vajamineval moel. Inimese vajadus, olulisuse järele, sundis teda valima endale rolli, millele oli õigus vastavat kohtlemist ja tähelepanu nõuda. Selle jaoks, et enese roll oleks üle, tuli teisele vastav info ja sellega kaasnev roll anda, et teine saaks ette antud moel olla, ennast kohelda lasta ja tähelepanu tagasi anda.

Laps annab endaga seonduva info rolli kandvale inimesele, kuid see inimene kogeb seda sammu, kui ülekohut ja ärevaks tegevat olukorda, sest infoga kaasnev tähelepanu osutab inimesele, rolli taga. Selline samm ei kuulu rollide Maailma juurde – Mina ei ole selline` tähendab, et Ema rolli kandvale inimesele ei tohi Laps ette heiteid ega osutamisi teha – Oma Ema ei tohi sellisena vaadata ega näidata – Lapsel ei ole selleks õigust – Ema on ainus ja Oluline.

Ema on Oluline - tähendab, et roll vähendab inimest. Lapse rolli kandmine vähendab väikese inimese võimalusi ja teeb teda suurest inimesest sõltuvaks. Rollide juurde jäämine tähendab, et laps ei saa enesele elutervet keskkonda ega iseolemist austavat teist. Selles rollideühenduses puudub võrdsus ja töörahu. Selles ühenduses jääb laps, kui inimene, alati oma vanemast vähemaks ning ise olemise püüded ja enesega kooskõlas olemise soov, toovad kaasa Valeks nimetamise – laps ei saa olla Minu Emaga koos, kui ta on Vales rollis.

Mina olen oluline/ Mina ei ole oluline - on pendel, mis põhineb Olulise teise suhtumises – see on, suhtes Olulise Teisega, enese kohta teatavaks saanud informatsioon. Selle pendli lõhub ära teadmine – Mina olen iseendale oluline – ja enesega aset leidnu mõistmine - See teadmine kadus/ ei formeerunud siis, kui olin kohtades ja situatsioonides ja suhetes, kus keegi teine oli oluline – see teine tõestas oma olulisust, sellega, et vaidlustas temale teatavaks tehtu ja sundis Mind teistmoodi tegema/ olema/ kogema – see teine sundis, manipuleerivat käitumist kasutades, enese informatsiooni Minule peale - Mina pidin, selle, kasutusele ja ise olemise aluseks võtma.

Mida kauem jääda vägivalda teostavasse suhtesse ja sellega nõustuvasse/ toetavasse keskkonda, seda lõhestatum inimene on siis, kui ta näeb ja kogeb osaks saava tegelikkust. Isegi siis, kui inimene mõistab vägivalda ja vähendamist normaalsusena, kisub vastuoluline informatsioon teda kaheks siis, kui ta tahab teisiti ja sellest keskkonnast välja ja sellise inimese juurest ära.

Lõhestumise põhjus on armastuses, mis on valus – see on see vahepealne aeg ja enese elu, milles tänu ja rõõm ja jagatud hetk, tuleb lahutada valest ja vägivallast. See on teadmine ja mälestus inimesest, kes saab olla olemas ja samas, kuid teha haiget ja vähendada, kordades. See on mõistmine – rolli väljendus sai olla hea ja toetav, inimene tegi haiget ja jäi seda kordama.

Tähelepanu vajadus tähendas rollist tulenevat sõltuvust – inimene külmetas, sest suhe põhines rollidel - suhe tähendas koos olemist selle inimesega, kes nõustus rolliga, kuid ei selle rolli partneriga. Rollisuhtes olemine tähendas, et kogu see aeg, kui roll rääkis tõtt – inimene valetas. 

Minu tõde oli Sinu vale – Mina uskusin valet, sest vajasin, et see oleks tõsi. Mina vajasin teadmist, et Ema armastab oma Last, sest peab teda enesele oluliseks – Mina, Lapsena ja lapsena, ei osanud näha vahet ega võtta vastu teadmist – inimene mind ei vali – inimene ei pea mind oluliseks – inimene valib oma elu ilma minuta elada. Täna tean, et Sinul oli ja on selleks õigus, kuid Sinul ei olnud ega ole õigust Minule haiget teha – ole ja ela endaga kooskõlas – Mina ei kuulu selle elu sisse ja seetõttu ma ei vōta sellest ka osa..


Marianne

30.08.2025.a


Kommentaare ei ole: