laupäev, 1. aprill 2023

Värvilise mosaiigi killud

 



Mööda läinud aeg

on see aeg,

mis saab minevikuks nimetatud,

kuid, kas ta möödus

või hoopis ära kadus

või siiski ära oli.


Kuidas saaks

aeg minust mööda minna -

kus siis olin mina -

ehk mina ise

ei mäleta

kõiki oma päevi

ega elatud hetki.


Mõne aja

olen mina ise,

kui mustkunstnikuna,

kaotanud ära -

pole tahtnud mäletada,

seda, mida olen teinud,

kuidas olla valinud,

kuidas välja näinud.


Kutsusin,

kaotatud ajaks,

neid hetki,

mis näisid asjata olnutena,

mis tundusid ülekohtustena

ja otsata valedena.


Neid kogemusi

ei oleks pidanud olema,

ei oleks tulnud kogeda -

saab sellest järeldada,

et millestki jäin ilma,

et midagi jäi olematta.


Kas tõesti, siis usun,

et kogemused,

mille sain,

kaotasid need,

mida ei saanud.


Kui poleks olnud ühte,

siis kindlasti oleksin saanud teise -

naljatilk -

on esimene aprill -

ei olnud ühte ega kahte

oli enese elu,

iga viimne kui kild -

oma ja vajalik,

et kokku saaksin iseend -

enese aja lugu,

milles kokku nopitud

said mosaiigi killud.


Marianne

01.04.2023.a

Kommentaare ei ole: