esmaspäev, 24. aprill 2023

Eesmärgi nimel

 


Ei usu,

et see oleks

pühaduse teotus,

kui oma ema matus

ajas, läbi pisarate, naerma.


Moodsad ajad,

sassis suhted -

luik, haug ja vähk -

Mina, Mina ja Mina -

mis olen Mina,

mis Minu oma -

seda Mina ära ei anna.


Kui ema lahkus,

siis alles tohuvapohu algas -

suhete selgitamine,

asjade klaarimine -

Tähtis ja Hea Inimene -

oluline olemine.


Võttis üks endale õiguse,

et ajada asjad joonde -

enese moel ja sammul

ega mõelnud jagada

või asjasse pühendada,

et saanuks loosse osa anda.


Sõnu seadsin ritta -

püüdsin mõtet edastada -

ikka Minul on ka

õigus

osa võtta,

osa olla,

osa saada

ja oma osa anda.


Seda, et peab,

seda, et kohustatud olla tuleb -

seda sain ma tundma

seda rõhutatult näidati -

ei ühtegi lapikest maad

vabatahtlikult ära ei antud.


Üks, siis tegi

ja ka teine tegi,

kolmas kah midagi tegi -

lõpuks valmiski sai

ja päev kätte jõudis.


Traagelniidid paistsid välja,

sisemine vastuolu paistis välja -

Mina tõttas ees

ja enesele teed see tegi.


Õpetaja sõnu lausus,

vahel komistas,

vahel faktidega vassis,

kui korra käe taskusse libistas

ja mobiili välja võttis -

ju oli see siis tähtis,

mis ekraanilt vastu vaatas.


Palusin ju,

et jutt saaks lihtne -

minejat saatev

ja olijaid toetav,

kuid ikka tõi ta sisse

kannatused ja ka patu -

sõnu laotas,

kuid Inimest ei mõistnud -

ta oma Mina tõstis

ja selle järel astus.


Urn,

siis surnuaia poole teel -

ise tahtsi astuti,

kirikuõpetaja selja taha jäeti -

saab viidud,

saab maha maetud,

saab ära lõpetatud -

Mina olen teel.


Hiljem laua taga istusin

ja oma ema pilti vaatasin -

ta rahul olla võis -

ka tema ära saatmine

nii nagu tema enese

elu ja olugi,

oli kui muutlik laine

ja rahulik tüünus

ja mässlev torm -

peatused ja tõkked,

seisatamised ja tõrked,

lahti rapsimised

ja vastu nähvamised,

vahele asetamised,

kohalt ära astumised,

kohal olemised

ja oleva vastu võtmised.


Inimestest ilusam,

inimestest olulisem,

inim Minadest vabam

oli ehe loodus ja voogav heli -

paike see päeva soojaks paistis,

linnud oma toimetustes askeldasid,

viiul ja orel helidesse kaasasid.


Eesmärk sai täidetud -

mineja tuhk sai pühitsetud 

ja Sõna saatel hauda asetatud -

austus elu ees -

oma elu elanu on püha -

üllas on see,

kes on oma tee läbi kõndinud.


Marianne

24.04.2023.a




Kommentaare ei ole: