teisipäev, 6. september 2022

Pesast välja koorudes

 


Mul on olemas plaan,

välja mõeldud kava,

kuidas ja mida

mina tahan teha.


Jah, on küll olemas plaan,

kuid ma alustan homme,

alles siis lähen teele,

kui on saabunud aeg -

õige algus jõudnud kohale.


Seni mina lihtsalt olen

ja koha peal ootan -

ootuses elades,

ei lase enesel sündida

ega erinevaid olemisi

või kogemisi proovida,

elu värvidest osa saada

ega teel ettetulevaid

maitseid maitsta.


Otsin enesele

sobivaid ankruid -

seda, mida peab

ja millepärast teha ei saa -

need on tegevused

ja ka põhjused

ehk põhjendatud ära seletused,

miks mina, 

veel,

ei lähe teele.


Alles koorumata,

vaikelu elades,

asun kookoni sees.


Ma ei taha otsustada,

mina ei taha ära otsustada,

sest siis tuleks vastutada

oma enese otsuste

tagajärgede eest.


Vaadates,

ikka veel,

värvilisi pilte,

kõndides õuedes,

kasvava muru peal

ja oma mõtete sees,

unistuste ja tõelisuse piirimail,

edasi-tagasi hüpates,

sõidan tunnete karusellil.


Küll tahaks,

kui vaid saaks,

juba ollagi seal,

selle paiga peal,

mis tundub omana -

valida ümber seinad

ja jalge alla sissesõidutee,

mida mööda omanikuna

sõita oma kodu õuele.


Kuid nüüd,

kui on käes

otsustamise aeg,

tuleb tahtmine peatuda,

keerata valikutele selg

ja unustada üldse kõik ära.


Sulgeda ennast Maailma,

kus otsuseid teha ei ole vaja,

elada seal rahus

ja justkui uduses sumus,

sest siis, kui teha

kastidesse ristikesed

ja lisada alla allkirjad,

muutub asi tõsiseks -

peab astuma

ja peab vastutama -

ise ja päris tõsiselt.


Tehtud valikut,

peale ära otsustamist,

ümber teha

kohe ei ole võimalik -

tulebki ise minna kohale,

tulebki enesel proovida ära,

kuidas siis on -

enese poolt valitud kohas

ise elada.


Hirm ei lase vabana olla,

hirm tahab paiga peal kinni hoida,

et enne teed õnnele sillutataks,

konarused ja takistused

maaga tasa lihvitaks -

et ei tuleks

ega poleks,

vaid oleks.


Aeg on antud valida,

aeg on antud otsustada,

aeg on antud astuda -

päriselt, 

see oma samm, 

nüüd ise ära teha.


Marianne

06.09.2022.a

Kommentaare ei ole: