Alkeemias avaldatud 49-s lugu
https://alkeemia.delfi.ee/eneseareng/meelerahu/suured-mustrid-on-silmale-nahtamatud?id=89277853
https://alkeemia.delfi.ee/eneseareng/meelerahu/suured-mustrid-on-silmale-nahtamatud?id=89277853
Mis
on see, mida me veel ei tea, kuna ei ole seda näinud, sest pole
osanud õige nurga alt vaadata – inimesed mängivad, oma eludes
elades, erinevaid mustreid läbi – korrates kordusi, üha uuesti
taas luues, et luua muutusi. Majade, kohtade ja rahvuste sisse on
salvestunud energiad – need on läbi aja korduvad lood. Öeldakse –
nii on, sest alati on olnud ja seega saab olema, kuid tegelikult on,
sest on ära olnud – katkeb kordus, kui mustrit nähes lugu
mõistetakse.
Inimene
kolib vanasse majja ja tema elu muutub, kui maja pole puhas valge
leht, vaid sinna sisse on kirjutatud lugu, mis ootab lahendust.
Inimene mängib iseendaga läbi kord juba asetleidnu – siin, selles
elus, oma tänases päevas. Inimene kolib uude paika ja ta mängib
sealsete inimestega ühes – sinna kohta salvestunud lugu(sid), et
iseenda ja teiste tegevust mõistes leida lahendus, kuidas muuta ja
katkestada uuesti korduv aja lugu. Inimene sünnib rahvuse sisse ja
kordab seal oma rahva lugu, sest see on tema veres ja kõneleb tema
sees, läbi erinevate aegade, ühe loo aja loona. Inimene mängib
kaasa, sest ta on osa suuremast – inimene on mängija etenduses
nimega Elu.
Inimene
ei saa aru, miks temal endal ja teiste eludes toimub kõik nii nagu
on, tahaks ju teisiti, kuid ometi viivad kõik teed Rooma – kordub
kordustena ära olnu. Maja, paik ja rahvus taastoodavad ühte ja sama
energiat, sest veel lõpetamata lugu vajab enese alles hoidmiseks
sobivat verd. Inimesed, kes mängivad loo sees tunnevad ennast
seotuna olevat, sest nende veres on olemas sobiv energia. Nende
inimeste, erinevate aegade, aja loos on olemas mälestus, mis sobitub
suurde mustrisse.
Öeldakse,
et ära olnut ei saa muuta, sest nii on juba olnud – tegelikult
inimesed saavad muuta just sellepärast, et nii on olnud – iga
kordus on loodud selleks, et luua muutus. Kui kordust ei oleks, siis
poleks ka mitte midagi muuta, sest uus sündiv hetk looks enda iga
hetk uuena – vana fööniksi ära põledes tõuseb uus tuhast.
Muutumatut kordust on tarvis märkamiseks ja muutmise tee nägemiseks.
Läbimängitava
loo lahendamise muudab keeruliseks ühe killu puudumine, ilma selleta
on raske näha ja mõista tervikut – keegi ei räägi sellest, mis
ja kuidas tegelikult enne oli – igas majas, paigas ja rahvuse sees
on lood, millest vaikitakse – neid pole edasi räägitud ja nii
pole kedagi, kes mälestust edasi annaks – on vaid korduv mäng,
mille õiget sisu ei tea keegi, sest seletav kavaleht on trükkimata
jäetud.
Kuidas
võtta vastu teadmine, et kuigi pea igale inimesele tundub, et tema
on täna siin esimest korda, sest see on tema elu tänane päev ja
seda ei ole veel ära olnud – on üsna tihti tegelikult käimas
suur kordus, sest see lugu, milles tema kaasa mängib on juba varem
ära olnud. Uskumisega, et oma minevikku ei saa muuta, loob inimene ise oma ellu
kordusi, et anda endale võimalus läbi oleviku muuta ise oma
tulevikku.
Mäng
on mälestuse elus hoidmine, et oleks võimalik loost välja astudes
ja seda kõrvalt vaadates mõista ära olnut. Mõistes, et ollakse
loost väljas ei vastata tundega, vaid nähakse teed edasi, kuidas
lõpetada lugu – mõistes olnut ja lubades möödunul minna, sest
enam ei ole mälestust vaja – etendus sai läbi, inimesed pole enam
lugu, vaid on iseendana oma teel.
Marianne
18.03.2020.a
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar