Alkeemias avaldatud 48-s lugu
https://alkeemia.delfi.ee/eneseareng/meelerahu/misanstseen-oma-elu-laval-vaikuse-sees-seistes?id=89155797
https://alkeemia.delfi.ee/eneseareng/meelerahu/misanstseen-oma-elu-laval-vaikuse-sees-seistes?id=89155797
Üksi on kindel ja turvaline – ei taha kuuluda kuhugi, kust saab
teiste hulgast välja arvata – kuhu liidetakse, sealt ka
lahutatakse. Kohta, kuhu inimene arvas end olevat seotud ei olnud
tegelikult olemaski. Need on inimese valusad kogemused, et olnu on
olnud näiline ja siis astub esile kurbus – üksiku hinge kaaslane.
Inimene loob ise endale teekaaslase, kellega ühes olles tunda end
kuuluvat ja seotuna olevat. Inimene tuleb, et olla ja minna – ta on
ajutine, sest Aeg on meister ja inimene aja tööriist.
Ühe õppetüki lõppedes lavarekvisiidid vahetuvad – kui klaver
põõsas või püss seinal on paigal ja paigas inimene, erinevate
nägudega – igas enese poolt mängitud etenduses osaline, kes
lahkub eesriide sulgudes nagu poleks olnudki. Inimesele on antud ja
jäetud see roll ning lava, millel mängida iseenda mängu nimega
Elu. Neil hetkedel, kui tema loos tundub olevat vaheaeg, näeb ta
kõrvalt teiste omasid ja lihtsalt pealtvaatajana olles, tunneb end
kõrvalejäetuna – ta ei kuulu ega ole seotud – tema teab, et
käimas olevas etenduses tema sammudest ja olemas olemisest mitte
midagi ei muutu – tema on vaikuse tolm, mis langeb tühjusesse.
Kurbusega ühes olles nutab inimene taga seda, mis oleks võinud
olla. Ta näeb kõrvalt tulede valguses mängitavat lugu ja on
pealtvaataja. Inimene seisab lava kõrval ja on tähelepanu alt
väljas – selles vaatuses pole temale osa kirjutatud ja teda ühes
mängima ei võeta.
Vaatamise kogemuse asemel tahab inimene vaikuse varjudest välja
astuda ja liikuda, et olla nähtav – tunda end elusana ja olla
suure mängu osaline, sest muidu läheb Aeg, temast läbi minemata,
mööda. Inimene tahab tunda ja teada, et teised ei saa ilma temata –
tema otsitakse tolmunud saalist üles ja kutsutakse lavale – ta on
oluline, sest vaid tema suudab ja oskab muuta ajakulgu.
Inimene saab kutse pealtvaatama, sest lava on juba valmis ja etendus
käib – on hirm minna ja hämaruse sees nähtamatuna olla. Inimene
tahaks vahele hüüda ja teiste etenduse ära segada - „Mina, mina
... - mind nähke ja mängima võtke – ilma minuta ärge tehke,
olge ja liikuge – mina ei taha välja jääda!” Inimene etendab
traagikat, sest ta ei tea, et aeg-ajalt on tema osa olla
pealtvaatajana taust – see, kes on kui klaver põõsas või püss
seinal, astudes oma remargi kõlades lavale. Inimene tahab olla kohe
seal, et mängida ja kõlada. Kui ei anta, siis läheb ise ja võtab
– loob segaduse, et tähelepanu valgus pöörataks temale – kui
kõlab aplaus, siis on tema seda vastuvõtmas. Inimene tahab, et ta
oleks vajalik ja õige, sest tema tulek muutis ja tegevus parandas
olevat, et tulemus saaks ilusam, parem ja õigem – see on tema
näoga jälgederida. Pealtvaatjana kõrval ja väljas seistes ei jää
tema olemas olemisest jälgi maha.
Inimene seisab väljas ja näeb, et tema on välja jäetud, kuid
inimene ise seisab oma elus ja tormamise asemel on aeg ringi vaadata
– on peatus. Kui on tormakas tegevus, siis pole aega mõelda, sest
kõik juhtub korraga ja liigub peatumatult edasi. Ennast väljajäetuna
tundes vaatab inimene välja ja kuulatab välist, et mitte maha
magada märguannet, mis kõlades teda kutsub ja uue etenduse välja
hõikab – see on võimalus taas lavale astuda, et mängides ja elu
etendades iseendaga olemisest pääseda.
Peatus on paigal seis – vaikuses tiksuvad südamelöögid. See on
misanstseen – kus kõik on küll paigas, kuid etendust ei toimu,
kui tähelepanuvalgusevihud on mujal. On aeg kuulata ja avastada
Maailma endas – vaadata ise endasse – olla iseendas kohal ja
paigas – elada ise oma elu.
Marianne
07.03.2020.a
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar