reede, 25. oktoober 2019

Tolle teise olemas olemine





Vahel on nii raske
tulla teadmisega toime,
et too teine,
kelle peale mõtlemine
teeb haiget
või okkana torgib,
on ka kusagil selle
Maailma sees olemas.

See, et too on olemas
tundub karjuv ülekohus,
sest siis ma tunnen,
sest siis ma tajun,
et olen enda sees lõksus,
olen oma tunnete käes
vangina vangis.

Tolle teise olemas olemine
on kui nupp, mida vajutades
mina ise iseennast 
tunneterägastikku ära eksitan.

Mina ei taha neid tundeid tunda
ja seega mina ei taha
toda teist näha,
temast midagi kuulda
ega olemas olemisest üldse teada -
mina tahan olla vaba
ja kergelt hingata.

Tema olemas olemine
on meelde tuletamine,
et veel kusagil,
peidus minu sees,
on üks torkiv okas,
mille ise taas,
kuid nii haiget tehes,
endasse vajutan sisse.

Kuidas võtta vastu teadmine,
et too teine on olemas,
käib, elab ja hingab
selle sama Maa peal
ja sinise taeva all,
on oma elus ja oma rahus
selle sama Maailma sees,
sest tema on olemas.

Teadmisest, et too teine
on kusagil olemas,
olen temaga ühte,
läbi oma tunnete seotud.
Rapsin, sest tahan vabadust,
tahan keerata selja
ja astuda Maailmast välja
sinna, kus teda ei oleks.

Olla päriselt üksi on kergem,
kui ühe ja sama Maailma sees eraldi.


Marianne

25.10.2019.a



Kommentaare ei ole: