reede, 29. märts 2019

Sina ja Mina lood XIII – Mõistmatute sõnelused




Kui õpetades ja juhiseid jagades
hakkame teist inimest
mööda oma enese teed
kättpidi järele vedama,
et näe - siin oli nii
ja seal tundsin end naa,
edasi astusin niiviisi
ning välja jõudsin sedasi -
tee nüüd Sina ka,
sest see oli lahendus,
mis Minu elus toimis -

siis teise käest lahti lastes
saame enesele õlale patsutada -
Skaudi päevane heategu,
kui teise tema enese käest
lõpuks päästsime.


Kuid siis ütled Sina Minule,
et Mina ei mõista Sind
ja siis ütlen Mina Sinule,
et Sina ei mõista Mind,
ning üksteist mõistmata,
me sõneledes kõneleme -

Kuidas Sina ei saa aru,
mida Mina mõtlen või tunnen,
kuidas tegelikult olen
oma sõnade sees ja taga
ja mida Mina
üldse vajan või tahan,
millisena Mina
suurt Maailma
enese seest välja
vaadates näen.
Miks pean Mina
Sinule seletama,
ära rääkima
ja ettenäitama,
kuidas Mina,
kokku ja lahti käin.
Kuidas Sina aru ei saa,
et see siin olen Mina,
kes eraldi Sinust seisab
ja on Mina iseendana!”

- nii ütled Sina Minule
ja seda sama
ütlen Mina Sinule,
me mõistmatutena
kõneldes sõneleme.


Liivast ehitatud linnad
ei ole kunagi ühesugused.
Inimesed ja nende elude teed
hoolimata tunduvast sarnasusest
ei ole iialgi samasugused.


Marianne

29.03.2019.a



Kommentaare ei ole: