pühapäev, 2. detsember 2018

Segaduse uttu ära kadudes





Olen rahulolematu,
ma ei ole rahul ega olev,
midagi on tuntavalt üle või puudu,
see segab ja häirib.
Pole nime ega selgust
ega seda, mida vajan,
aga ma ei saa olla,
sest mul ei ole
kohta ega rahu.
Ma ei leia enesele aega
iseenda vaikuses
hetkes olemas olemist.

Ma ei kuule ega kuula,
mida mina kõnelen,
sest elan ootuses,
et kohe keegi astub,
tuleb sisse ja segab.
Seisan kaitses enese piiridel,
olen ärevuses valvel.
Ma ei tervita saabuvat,
sest mina pole veel kohal.

Kuid kuhu ma jäin,
mille külge klammerdusin,
mida üha uuesti
mõttes läbi käin,
mille külge jäin kinni
ega lahti lase,
vaadates tagasi
mineviku olevikku tassin.
Kus ma olen,
kus mina elan?

Kuhugi tuleb astuda,
sest üha uued
hetked on kohal,
kuid ma ei saa,
sest seisan maa ja taeva vahel,
kõige kõrgemas kohas.
Sõnad ei ole veel paigas,
nad alles vormuvad
ja oma kohta otsivad,
kuid nii pole teed
jalge ette laotunud.

Rahulolematus,
sest sees on segadus,
mõistmise valgus
pole veel koitnud
ega pimedust kustutanud.
Ma otsin iseennast,
sest käest lahti lasin
ja segaduse uttu ära kadusin.

Uued hetked on peeglid,
mis vastu plingivad,
nad on prožektorid,
mis silmi pimestavad.
Põiklen eemale
ja selja pööran,
ei ole tuge ega toetust,
kohta millest hoida,
kui tuleb tuul,
kes kõrvale tõukab 
ja paigast lükkab.
Mida ma vajan?
Mille ma ära kaotasin?

Ma kaotasin ära kodu,
siin olen vaid külaline
teiste inimeste lugudes.

Oma on loodus,
kaljud, puud ja taevas -
need laotuvad kõigi ja kõige üle,
hoiavad embuses ja lohutavad.
Eemal majadest ja inimestest
on olemas ise olemise vabadus.
Seal on igal ühel õigus
iseendana olla ja väljenduda.




Minu kodu on avarus
maa ja taeva vahel -
seal on minu vabadus.


Marianne

02.12.2018.a

3 kommentaari:

Anonüümne ütles ...

Aitäh, et kirjutad ❤

Marianne Umborg ütles ...

Aitäh Sulle, heade sõnade eest!

Marianne

Marianne Umborg ütles ...

Sain täna kingituse, kui leidsin oma blogist minule saadetud sõnumid. Alles täna nägin sõnumi märki ja seda avades, avastasin, et aastate jooksul on saadetud mulle mitmeid sõnumeid, kuid need olid jäänud ootama tänast päeva. Vabandan, et vastamisega aega läks ja soovin Sulle seiklusi täis suve.

Marianne