Inimene
kogeb muserdavat paigalseisu, kui ta hoiab kinni lapse rollist ja
võtab oma teel kohatud õpetajaid enda pihta ja pinda käivate
lapsevanematena, kelle sooviks on teda muuta, painutada või murda
oma suva ning tahte järgi. Lapsevanemad on kui lõhkumist vajavad
haiget tegevad seinad, kes seisavad takistustena tema teel. Inimene
saab haiget, sest tema ise viskub vastu seina, kui tahab takistust
muutuma sundida. Lapse rollis olles hoiab inimene end kaitses ja
seisab temani jõudvale vastu, sest võtab saabuvat kogemust
isiklikult - oma ärganud tunnete sees magades, kogeb inimene Maailma
vastuhakku - inimene usub, et tema teab Ise ja on oma Elu tark ning
seega ei vaja ta õpetajaid vaid vanemaid. Vanem on see, kes
hoolitseb ja teeb piisava jonnimise korral ise ära – õpetaja on
see, kes seisab inimese kõrval, kuid sammud jätab inimese valida ja
enese astuda.
Mõistes
õpetajate olemust ja võttes vastu õpilase rolli astub inimene
tunnete seest välja ja vaatab oma lugu kõrvalt. Ta näeb mutsreid
ja seoseid ning enese ja õpetajate osa oma teel ning saab aru, et
õppimine on tema enese tee – see on iseenda elu elamine ja oma
valitud teel kõndimine – inimese tee ei ole kellegi teise jaoks
ega pärast, sest kõik see, mida inimene teeb ja on, see kõik on
temale endale ja tema sees temaga ühes. See on inimese enese poolt
endale antud ja vastuvõetud kingitus iseendale - Inimese Elu tee on,
kui elamusõpe iseenda elu elades iseennast elava materjalina
kasutades.
Marianne
18.06.2019.a
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar