Inimene soovib olla õige ja
eksimatu, et mitte keegi ei saaks talle öelda, et ta on midagi või
kuidagi valesti teinud, olnud või elanud. Inimesel on tarvidus olla
kohe, esimesel korral, õige ja parandust mitte vajav. Inimesel on
keeruline iseennast ja oma elu, kui kordusi korduste järel korrata.
Inimese sees on kärsitus, sest ta tahab tehtu seljataha jätta ja
edasi minna. Inimese tee iseendani on kui põllupeenra harimine,
mis on rutiinselt korduv tegevus, mille tulemus ei ole jääv,
vaid pidev protsess.
Miks inimene usub, et ta eksis,
kui ta ei oska või ei saa teha kohe ja kõike õigesti? Miks inimene
usub, et teiste sõnad määravad tema eksimise? Miks inimene usub,
et eksides on ta vale? Kuidas saab inimene iseendana olles vale olla?
Eksimine tähendab segadust, sest
inimene oli valinud sellise tee, mis ei viinud soovitud tulemuseni.
Järelikult oli inimesel olnud siht, milleni jõuda või eesmärk,
mida saavutada. Eksimine tähendas ebaõnnestumist, sest sooritus oli
olnud vilets. Inimene oli olnud suunatud tulemusele ja teekonna
sisu ei omanud suuremat tähendust. Kui inimene eesmärgini ei jõudnud, siis järelikult oli kusagil keegi või miski valesti.
Hinge teekond on ülesandeid
lahendades edasi astumine, kui eksamit ära ei anna, siis tuleb uuesti rajale minna..
Inimese tee on iseenda elu
elades, iseenda tundma õppimine.
Inimese õppetundides
on valik, kas läbida teekond punktist A punkti B või kõndida
hetkest hetke. Hing on näinud, Inimesena kõndides, oma teekonna
pikkust ja selle
sisu, ta teab, kui palju on Inimesel veel läbida jäänud, enne kui
too
iseendani jõuab. Kuid kuidasas kõndida seekord nii, et eksam saaks ära
tehtud ja ei peaks enam tagasi minema ega uuesti kordama, vaid saab
läbielatu seljataha jätta ja edasi astuda, lõputu küünlapäev
jääks siis olemata.
Inimese sees on ähmane aimdus,
et tema teed võivad olla korduvad kordused. Inimese kärsitus on
põgenemine enese eest. See, mida inimene peab eksimuseks on tema
õppetund. Hing peatab inimese – Ole
kohal, Sinu peenar vajab
harimist, viibi hetkes,
ela oma elu! Inimene tormab edasi, sest ta usub, et tema Maailm saab
otsa. Inimene elab kiirustades, sest tema aeg on mõõdetav tundides.
Hing elab ajatuna, sest tema aeg kestab terve igaviku. Inimene –
tuleb minna enne, kui hetk lõppeb, Hing – soovib olla kohal, kuni
hetk kestab.
Inimene oma sisimas teab, et oma
elus on tal ülesanded ja
ta peab, midagi ära lahendama enne, kui tema
aeg otsa saab, kuid mida
täpselt seda ta ei tea.
Inimene ei tea, milline tema
poolt tehtud „viga” on
määrava tähtsusega, et seda tehes peab ta uuesti oma
teed alustama ja nii saab iga ebaõnnestumine ja iseenda valena tundmine, tema sisemist protesti kuulda – Mina
ei ole vale, Mina
olen
õige, Mina tahan edasi
astuda!
Inimene ihkab kohale jõuda, et
kohale jõudnuna
taas edasi minna. Inimene tahab teel
olevast möödudes läbi
minna, ta ei taha olla kestvas olevikus, sest ta vajab
teel olemist.
Kuid just teekonna
sisu on oluline, kogeda seda, mida inimene tegi, kuidas oli, mida
koges ja mida mõistis. Kuid, kui inimene
ei peatu, vaid tormab silmapiiri suunas, siis ei ole teda kohal, sest
ta ei ole maandatud vaid lendab rabedana õhus. Inimene ei ole
maitsnud olemist ega nautinud iseendana elamist.
Oma põllupeenra harimise
mõte on olla kohal igas oma hetkes. Tormates edasi
on inimene juba tulevikus, ta on
seal, kus tema töö on
tehtud, kuid
nii on ta oma elu elades tööd teinud, inimene
ei ole oma elu vaadanud. Rohides ollakse ühes kohas paigal, kuid nii
ei saa edasi minna. Teedel kõndides ei ole inimestel kohustusi. Tee
on seotud kaugustega. Teel käies kõnnitakse üha edasi, et kuhugi
kohale jõuda. Kuid ometi jõutakse ka rohides, kastes
ja kasvatades kohale,
lähemale iseendale – kuidas märgata seda, mida ja kuidas
rohitakse, mis on sel hetkel inimese sees. Kuidas jätta vastumeelsus
ja sundus teha oma elu,
kui tööd ning vaadata
kestvat hetke kohal olles.
Vaadates igatsevalt sinna, kus
vagu lõppeb ja algab vabadus, tunneb inimene ennast ahelates olevat,
ta on hetke külge kinni seotud, sest ta usub, et vabaks saab ta
alles siis, kui töö on
tehtud, st vaba saab ta
olla seal, kus tööd ei ole. Töö on kellegi teise jaoks ja pärast
tegemine, sest selle eest, tulemuse pealt ja järgi, makstakse
inimesele tasu. Sealt tuleb ka nimetu
rahutus inimese
sees, soov jõuda üha
uute verstapostideni, et siis
seal saada teada, kas lõpuks ollakse oma ülesanne lahendanud ja tasu
vabaduse näol on saavutatud või tuleb ikka veel tööd teha, kuid nii elades on oma elu elamine töö tegemine. Uskudes, et keegi
teine ütleb ja määrab, kas tema
elu oli õige või vale, ei jää inimesele kohustust ega vastutust
oma elu kvaliteedi ees, sest tema usub, et lõpuks osutub määravaks
sihtpunktide arv.
Inimene tahab jõuda
järgmisesse hetke veel enne, kui sellest saab minevikku kaduv
olevik. Ta usub ja tunneb, et kõik tuleb ära teha, mis iganes see
KÕIK siis ka tähendab, kuid kindlasti hõlmab see kõike seda, mis
inimest isiklikult puudutab ja tema silmapiirini ulatub. See kõik
tuleb ära teha
ja lõpetada
veel enne, kui tema aeg otsa saab. Mõne inimese aeg katkeb poole
sammu pealt, teised istuvad ja ootavad katkemise hetke, kartes ja
ometi ihates kogeda seda, millal jõuab kätte nende aeg. Seal,
elusügises, tundub aega lõputult käes olevat, oma kogutud helmeid
lükkides on Inimeses kahetsus, miks ta ometi ei leidnud aega
peatuda, seisatuda siis, kui kõik oli veel olemas ja tema tee oli
alles pooleli. Inimeses on kahetsus, et talle ei olnud oluline olla
kõige sellega koos, mille keskel ta oli. Olla koos sellega, mida ta teele kaasa ei saanud võtta, kui edasi astus.
Inimese teekonna
mõte on selles, kuidas inimene elab
ja millise mõistmise ta endaga kaasa võtab.
See on hetkedest sõlmitud kee, mida inimene oma sõrmede vahel,
helmes helme järel, paelale lükib. Iga helmes on omanäoline,
erineva värvi ja sisuga – see on inimese tegelik tasu ja oma elust
kaasavõetud kingitus, mille ta ise on endale valmistanud - iseenda
elu, kui teekonda läbides, igas oma elatud hetkes kohal olemine.
Marianne
19.04.2019.a
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar