pühapäev, 3. veebruar 2019

Jätke Minule alles koht



Suureks kasvamine ei ole kellelegi kerge tee käia

Argipäev kaob ruttu
toimetuste kiirelt kaduvasse
oma käikude askeldustesse.
Õhtul koju jõudes
ust Maailma ees
kinni lüües
kotti nurka visates,
vaikust ihates
muusika mängima pannakse
volüüm keeratud põhja.

Õhtul kodus olles
on taas alles
valik olla või mitte olla.
Siin tahan Mina
end tunda ja olla rivitult,
kontrollimatult,
iseennast õigustamatult.
Olla lihtsalt,
nii nagu Minule vaja,
ka füüsiliselt
või häälega
ennast väljendades.

Mina tahan olla vaba!
Mina kodus ei taha
seinu, mis piiravad,
teisi, kes segavad
Minul iseendana olemast!

Kaos ja korralagedus,
kui ühes ajas,
ühes kohas
on inimesi mitu,
kes vabana olemiseks
oma kohta vajavad,
kel päevas on pinged,
piirid ja tõkked,
kes üha ja aina – Peavad! -
sest nad Maailmas käivad,
kus raame ja reegleid järgivad.

Kodus nad põrkuvad,
sest siin kõigil olema peaks
vabalt olemise vabadus.
Kui suur peab olema
üks tuba või maja,
et kõik korraga
sinna iseendina mahuvad?
Üksteist puudutamata,
teisel ees seismata,
vastuseisu kohtamata
omada kohta,
kus lihtsalt kulgeda.

Kuid ometi ka siin
on ees teised,
kui seinad.
Hääled tõusevad,
kui inimesed tõestavad,
iseenda vabadusele
õigust nõuavad.

Kelle hääl on kõvem,
ähvardus tõelisem,
kes füüsilise jõuga,
kes vaimse pilkega
teise paika paneb?

Energia kuhjub,
kui hääled võimenduvad
ja pinged kasvavad,
nii inimesed täituvad õhuga.

Mina pean vastama,
Mina pean reageerima,
sest teiste hääled
mind tõukavad,
teise liikuv keha
mind puudutab.
Kuhu kadus Minu vabadus?

Pihud kõrvadele,
käed enese ümber,
kookonisse sulgudes,
iseendasse kadudes,
omale ruumi otsides -
Mina tahan ära,
tõeliselt ära,
üksindusse,
vaikusesse,
vabadusse.

Mina ei taha arvestada,
Mina ei taha kuulata,
Mina ei suuda koos olla.

Mina saan aru,
et meil kõigil
on õigus vaba olla,
kuid miks teise arvelt,
tema ruumi astudes,
teda puudutades
me oma õigust tõestame.

Kuidas jagada
ühte tuba, maja
või tervet Maailma
võrdseteks kuubikuteks,
heli ja puudutuse kindlateks
vabana olemise
suletud kohaks.

Kodus võin olla Mina,
kartmata olla Mina,
siin vead ei maksa
valusalt kätte,
siin maske ei pea
tõmbama ette,
siin pingul ei ole,
sammu tehes
maha ei vaata.

Miks te ei lase
Minul siin vabana olla.
Mina tõstan häält
ja karjun -
Mina tahan kohta,
kus olla vaba!!!

Minul on vaja üht kohta,
kus vabana olla.
Minul on vaja viha,
et toime tulla
taas järgmises Homme ... -s,
kus Mina pean minema,
kus Mina pean olema,
kus Mina pean tegema,
kus Mina pean ...,
kus Mina pean ... -
piiratuna raamituna
reeglite sisse uppuma.

Mina kodus vastu panen,
ära ei anna
Minule kuuluvat
jalatäitki maad!

Tõestuste sõda,
õiguste viha
on nii väga vaja,
et lahti lasta
lasuvast pingest
rõhuvast koormast,
kuhjast „Mina pean!” -dest.

Kodu on koht,
kus leian seina,
mida lõhkuda
uskudes, et
vastu ta peab
lahendab
ja ära kustutab,
kõik jama ja vale,
mis Minu vabadust segavad.

Jätke Minule alles koht,
kus koos olles
saan vabana kulgeda,
iseendana olla ja elada!!!!!!!!!!!!!


Marianne

03.02.2019.a



Kommentaare ei ole: