pühapäev, 17. veebruar 2019

Teede lagunemise aegu





Kevade saabudes
ärkab hinges
nimetu rahutus -
teha midagi,
mida pole veel kogenud,
minna kuhugi,
kus pole veel käinud,
näha seda,
mida pole veel vaadanud.

Tahaks üha edasi
tundmatusse kõndida,
minna ja astuda
mitte peatuda
ega tagasi vaadata,
sest vana on olnud
ja mööda läinud.

Kuidas olla nii kerge,
et minna lendu
järgmises tuulehoos?
Kuidas olla nii helge,
et sulanduda valgusevoos?

Põldude avaruses
on ääretu vabadus,
sest lumi mind kannab
ja suusad edasi viivad,
pääsen nüüd sinna,
kus pole veel käinud,
nüüd näen seda,
mida pole veel vaadanud,
kogen seda,
mida pole veel tundnud.

Sõidan kaasa
jões voolava veega,
näen Maailma
teisti kui varem,
olen siin ja seal,
olen mõlemal pool orgu.

Ma olen vaba,
kui kevad on õhus,
päikese soojuses
tilkuvas räästas,
lindude laulus,
tärkavas rohus
elan teede paeluses.

Tahan astuda üha edasi,
minna ja vaadata
järgmise käänaku
puude ja mägede taha.
Kaugemale ulatuda,
et kohale jõuda
sinna, kus mind
veel ei ole olnud,
et kohtuda sellega,
mis ootab ees.

Ma ei taha
seista ja oodata,
et seista ja vaadata neid,
kes tulevad tagasi.
Ma tahan ise minna,
kõndida edasi veel,
astuda sellel teel,
mis viib üle maa ja vee,
et leida üles see,
mis on ees.

Hing on rahutu
teede lagunemise aegu,
Hing on rahutu
jää minemise aegu -
Mine! Mine!
Tule! Tule! -
et leida üles see,
mis ootab ees,
et leida üles iseenda
sõnumiga hingeosake -
üha edasi viib tee,
üle maa ja vee
viib iseendani see.

Voolan jõega kaasa,
jõuan mereni välja,
ääretusse avarusse
sinisesse Maailma,
taas iseendana olles
lahustun teadmisesse
olen kõiksusena Igavik.


Marianne

17.02.2019.a

Kommentaare ei ole: