reede, 13. mai 2022

Inimese mikro kosmos


 

On inimese sees

enese poolt loodud

ja ise kokkukirjutatud

mikroskeemid,

mis silmale nähtamatud,

kuid valikuid,

elamisi ja tegemisi

suunavad ja sundivad.


Juhtivaks jooniseks 

on kokku sulatatud

tähenduste andmised,

põhjenduste otsimised,

õhinaga uskumised,

nendest loobumised

ja valusad kaotused.


Pealt kuuldud

ja nähtud kõnelused,

tumedad saladused,

ära nihverdused,

järgnevad kohustused,

ja peab ütlemised.


See,

mis mahub peopesale

on silmaga nähtav

ja üsnagi mõistetav.


See,

mis enese sisse

peidetud on ära,

uskumatuna tundudes

võimatuna näib.


Kuidas leida üles

kootud mustritesse

kätketud lood?


Kas jätkub julgust

ja ka oskamist

kõndida enese sees

läbi tunnete?


Kõveraid peegleid

on segavalt palju,

nad kui tüütud kärbsed

jalus komistavad,

nad kui pinisevad sääsed,

kes kohal olemist kuulutades

ja sihtmärki silmates,

mürgise astla

sisse torkavad.


Ise olen ehitanud,

kõik kokku pannud -

osav olen olnud -

ellujäämise lahendused,

korduste vältimised,

uskumiste vajamine

ja lootuste toitmised -

mikro sisse

mahub makrokosmos -

mina ja minu MINA.


Marianne

13.05.2022.a

Kommentaare ei ole: