teisipäev, 24. mai 2022

Mina olen õde

 



Ikka ja jälle

kordub seesama lugu,

kus üks on esimene

ja see,

kes tuleb järele,

teise koha endale saab.


See, kes oli enne

selle elu muutub -

ta enam ainus ei ole -

teine tuleb kõrvale.


Võib ja saab,

et päris elus

esimene kogeb,

et temale kohta

enam alles ei jää.


See, kes oli tema,

see, kus oli tema,

teise omaks sai.


Öeldakse -

„Suur oled!

Oota palun!

Ei mahu!

Ei ole aega!

Tee ise!

Ega Sina

enam tita ei ole!”


Endale kuulunu

justkui võeti ära,

kohta ei jäetud,

kuid olema peab -

suur

ja sellele - teisele

vend

või hoopis õde.


Mida ollakse kaotanud?

Miks on saanud

vennast või õest

enesele vaenlane?


„Tema tuli

ja minu koha

võttis ära!”


Laps jäi kohata,

kui ühine ruum

sai ära jagatud -

laps ise ei ole

edasi kasvanud

ega uuele kohale

veel astunud.


Laps ise ei ole

teadlikult

oma sammu astunud,

sest tema PIDI

tegema ruumi

ja PEAB - kõrval - olema.


Laps segaduses on,

ta enese kaitsmiseks

avaldab vastupanu -

ta ei taha kaotada

seda, mis temal oli -

oma kohta ja aega.


Laps ei ole sõsarat

vastu võtnud

ega ise emale ulatanud.


Ei ole vahet, kas tegu on vastse lapsevanemaga, uue venna või õega, uue kaaslasega, kaaslase perega eelnevast – oluline on teadlik vastuvõtmine – ühes saama oleva(te) inimes(t)e vastu võtmine ja samm edasi, ühisel teel.

Kes ma teisega ühes olen? Mida see minu jaoks tähendab? Miks mina ise ennast kaitsen? Mida ma kaotasin? Kas ka päriselt? Milles on minu võimalus?


Ise ennast leian üles -

astun tagasi 

aega ja kohta,

kus kogesin,

kus jälg jäi,

kui trauma sain

ja ise ennast 

turvas hoian,

kuni leebun

ja edasi kasvan ..


Marianne

24.05.2022.a

Kommentaare ei ole: