laupäev, 22. juuli 2023

Mina maksan arve

 


On üks asi,

milles mina

olen tõeliselt hea

ja see on -

MINA PEAN!


Mina pean -

on tulnud veel enne,

kui olen üldse

kuulanud ennast.


Mina pean -

ma ei ole peatunud,

et eneses selgust saada,

vaid tagant lükanud

ja takka sundinud.


Mina pean -

olen ise ennast

takistanud

endana olemast,

iseennast kuulamast

ja vabana tundmast.


See on olnud

kohustav kasvatus –

PEAB -

Sina oled kohustatud

ära mõtle -

ära vae -

tegutse!


Teadsin,

uskusin,

mäletasin -

mina pean,

sest kui ei ole,

siis ei saa,

sest kui ei tee,

siis ei ole.


Meeletu paine

enese sees -

meeletu surve

teha ja olla õigesti -

kõige taga ja enese sees,

valusate kogemuste põhjal,

tehtud otsused,

et mitte enam kogeda

Maailma poolt,

pihta käivaid,

reageeringuid.


Käsk -

Mina pean! -

oli kui mantra

isegi siis,

kui mina ise ei tahtnud.


Mina ise

enesele vastu astusin -

mine, ole, tee,

enesest üle astusin -

vaiki, peida, kaota.


Kartsin

arvustamisi,

silmavaateid,

hinnanguid,

nimetamisi,

eemale astumisi,

välja jätmisi,

igavesti kehtivaid otsuseid.


Ja nii

nagu Mina pean,

siis ette ütles,

siis suuna näitas,

siis teha käskis -

mina siis tegingi,

mina siis olingi,

mina siis läksingi,

mina siis vaikisingi -

kõik see selleks,

et ise ennast ära päästa

kordades hullemast.


See ei olnud minu

ega see olnud mina -

tundsin ennast halvasti -

mina ei kuulanud ise ennast -

mina ise olin enese hüljanud -

olin vaadanud ennast -

Maailma pilkudega,

arvustanud hinnangutega, 

põrmustanud sõnadega.


Kui ma tundsin

ja üles tunnistasin,

et ei taha -

EI-d kaalusin

või selle ka välja ütlesin,

siis süü mind haaras endasse -

mina ei tohi,

mina ei või -

M. I. N. A. P. E. A. N.


Süütunne enese sees

oli kõige hullem -

see näris

ja keelas,

enesest taganema sundis -

ära tee,

ära teisiti vali -

tulemusega ühes

Sina ise ju elama pead -

teadmatus -

kas sellega ka toime tulen.


Mina ei pea,

kuid mina võin.

Mina ei pea,

kuid mina võin

öelda Jah,

kuid öelda ka Ei

ja see on okey.


Käsu ja kohustuse -

Mina pean! -

eesmärk on olnud

ellujäämine -

kuid minemata jätmine, 

ühes olemise mitte valimine,

enese "parandamata" jätmine,  

eitava otsuse tegemine,

ja ka selle väljaütlemine

on täiesti okey.


Mina tean ise

oma ressursse

võimeid ja soove -

seda, mida saan

ja kuidas on hea -

ise valin, 

kas olen valmis proovima,

ka tegelikult valmis andma,

ka tegelikult valmis olema -

mina maksan hinna -

enese kogemise.


Marianne

22.07.2023.a

Kommentaare ei ole: