Kui olevik on karistus, siis inimene läheb sinna, kus veel ei ole minevikku ...
Kust võtab Jumal
endale absoluutse õiguse,
ära otsustada
inimese elu üle?
Kust võtab Jumal
endale õiguse,
määrata ära
inimesele vastu
puudutavad kogemused?
Kust võtab Jumal
endale õiguse,
takistada inimese teed -
öeldes EI – ei saagi,
öeldes JA – siis peab
või alles võib?
Kuidas või Miks
saab Jumal olla see,
kes loob inimese teele
vabana olemist
peatava takistuse?
Mis see loeb,
et enese tegu
on see põhjus,
millest tuleneb
kogetav tagajärg -
inimesele peaks
jääma alles õigus
enese ära määramiseks!
Kust võtab Jumal
endale õiguse -
kohut mõista inimese üle -
määrata tema tegusi ja olemisi
õigeteks ja valedeks?
Kust võtab Jumal
endale õiguse,
et selle inimese,
kes eksis või oli vale,
määrata karistust kandma?
Just enese karistusena
kogeb inimene
teel olevaid takistusi,
sest takistatud hetkes
kaotab inimene selle,
mida ta ei saa,
seal kaotab inimene selle,
mida ta ei oma.
Inimene vaatab kaugusesse
ja näeb seal süüdlast,
kelle peale saab solvuda.
Seal kusagil on keegi see,
keda võimsalt saab vihata.
Ja seal kusagil on olemas see,
kelle pärast
oma enese elu,
tundub ohvrina elamine -
kurbus ja viha on kehas,
mis ei koge hoidmise armastust.
Inimese vastutus -
Olevik on enese teo tagajärg -
kuid inimene on see,
kes ei taha vastutust vastu võtta,
sest tegu oli ära -
see on möödas -
just selle pärast
on karistav olevik
tema pihta käiv ülekohus.
Karistus on millestki
ilma jäämine -
see ei ole saamine,
sest puudu jääv
on tuntavalt isiklik.
On aeg antud olla,
aeg antud iseendaga olla,
aeg antud valida – kuidas olla,
aeg antud mõelda – millisena olla.
On võimalus peatuda
ja kohal olla,
on võimalus,
ise ennast kuulates ja vaadates,
oma õppe tund läbida.
Kui inimene ei taha,
siis ta ei saa
ja vastupidi ka -
Inimene ei saa olevikku välja vahetada
ega peatatud hetke ise lõpetada,
sest inimene ei taha
ise ennast muuta -
st ise ennast vastu võttes
ise enda vaatenurka välja vahetada.
Inimene tahab vabadust -
vabalt valida olemist -
Jumal ei ole see,
kellel on õigust öelda,
kas see
on vale
või õige olemine.
Inimene ei näe enese võimalust,
sest ta kogeb kaotust -
enese vabaduse kaotust -
teel olevad takistused
on peatatud aeg,
milles valitseb oht -
kohata tundeid.
Peatatud hetkes,
tundeid tundes,
on inimene tunne,
millisena olles
ta ise ennast kogeda ei taha.
Kohtades, kus on oldud,
inimestega koos,
kellega ühes on oldud -
karistava Jumala otsuse järgi vale -
tuleb olla valvel,
et kaitsta ise ennast
võimaliku vaenlase eest.
Selles hetkes
tuleb kontrollida ise ennast,
et vältida valena olemist
ja see tähendabki
vabaduse kaotust.
Õppetund ei ole vabaduse võti,
vaid on karistus -
kunagise teo tagajärg
on see põhjus,
miks tunne on olemas -
inimene on enese tunde vang.
Inimese valik ei ole vaba,
olevas hetkes,
sest on valiku võimaluse puudus.
Inimene kogeb olevat olevikku -
seda valesti olevat hetke,
ise enda teo tagajärjena.
On hirm,
sest inimene ei tea,
milline saab olema karistus -
milline tunne ta peab olema.
Seega ta ei saa
ise ennast ette ära kaitsta.
Inimene ei vali –
vaid on see,
kes ta on määratud olema -
pole vabadust luua
ise ennast olevas hetkes,
kui elatakse minevikus.
Kuna minevikku
ära muuta ei saa,
siis jääb valena olemine
igavesti püsima.
Inimene kogeb enese kaotusi -
vale tundena olemisi siis, kui -
„Mina ei ole ...,
Mina ei saa ...,
Minul ei ole ...,
Mina ei ole olnud piisav -
olen olnud vale.”
Kes on see,
kellel on õigus
inimese üle -
käib võimuvõitlus,
kes on, kelle omand -
kes on Looja?
Kas inimene lõi tunde
või tunne loob inimest?
Ohver on see inimene, kes on teinud tundest enese Looja.
Marianne
03.02.2022.a
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar