neljapäev, 1. juuni 2023

Hämarad ajad - hallid alad

 


Vahel öeldakse,

et maja sisse

on tunginud rõskus,

vahel tuntakse,

et kontide sisse

on pugenud külmus -

samal moel tundsin -

minu elu

oli allaneelavalt hirmus -

hirm oli minus.


Hirm,

see pulbitses

välja ja üles,

kuna teel oli kohtumisi

ja ette tuli välja ütlemisi

ning ees teadsin ootavat

ebameeldivaid koos olemisi,

siis üha uued aspektid

ja vastu puutumised

ära peidetut avasid.


Mul ei olnud

hirmu eest pääsu -

ma ei pääsenud

enese seest välja

ega oma enese elu

eest ära.


Hirm võsus

ja ta kosus -

minust suuremaks kasvas -

kõikjal nägin

ja eneses tundsin -

kõik,

kõik hirmu põhjustas -

ma kõike kartsin,

ma enam ei julgenud,

ma enam ei teadnud,

kuidas oleks

edasi elamine

üldsegi võimalik.


Mõistsin,

et olin jõudnud

väga sügavale -

lähemale enesele,

ma ei näinud

ega teadnud -

ainult tundsin,

vallanduvat

vallutavat

ja alistavat,

hirmu.


Lasin

sellel voolata -

enesel vabalt 

välja väljenduda


Minu õigus

ei olnud olnud

minu õigus -

keegi ei peatunud

ega küsinud-

"Kas ja kuidas 

toime tuled?

Kas see või nii

on Sinule okey?

Kas see 

loob enamat?" 


Mul oli õigus,

kuid sellele 

vastu protesteeriti,

seda eitati,

Minu Oma enesele taheti,

ei ausalt ega vastutust võtvalt,

vaid plaane salaja seades,

vaipa, jalge alt, ära tõmmates

ja ebaõiglasi nõudmisi esitades.


Sõnad ja teod

soovisid

ülekohut teha,

vähemaks võtta

ja ebakõla luua -

nii lihtsalt taheti -

enese õigust, 

olevale, 

nähti.


Tuleb austada

selle õigusi,

Kes või mis on olemas,

tuleb aktsepteerida,

selle piire,

Kes või mis on olemas.


Olin Ei Kellegi Maa -

ma ei kuulunud,

kellegi juurde

ega kellegagi kokku -

olin väljas ja eraldi.


Ka siis,

kui väikene laps

on teinud

ja on olnud

nii nagu ei peaks,

siis on tema

teol ja olemisel

olnud põhjus -

lapsel on õigus

oma tunnetele

ja ootustele,

et ema teda kuulab,

mõistab ja toetab

ning turvatunde tagab -

ühes tundeid avab.


Väikene laps ei ole süüdi,

kui ta oma tunnetega

ise veel toime ei tule -

ema tegu,

ema sõnad,

ema olemine -

turvatunne kadus,

kui lapse ees 

elu avanes.


See,

kes loob vähemat,

see,

kes võtab vähemaks,

see,

kes ei austa,

see,

kes piiridest ei pea -

see saab karistada -

tal tuleb maksta,

et tasakaal taastada.


01.06.2023.a




Kommentaare ei ole: