esmaspäev, 2. september 2024

Kaisukaru kõrvu sosistatu

 


Enese seest tõusev soov – soov olla koos – kogeda turvalist, head ja kvaliteetset koos olemist. See on igatsus, jõuda välja enesele soovituni, sest on olemas selline vajadus. Maailm on andnud kujutluse sellest, kuidas on võimalik – see on info, et saab olla ja saab kogeda, kui on tõsine soov olemas.

Mina olen olemas – minul on soov muuta oma elu – anda endale parem olnust ja kogetust. Teine on olemas – ka tema on kogenud ja ka tema tahaks teisiti. See teisiti saab teoks siis, kui kõigil osalistel on ühine eesmärk. Teine väidab, et ka temal on soov olemas. Sel moel näib, et kõik teostavad seda paremat koos olemist või on selle poole teel.

Seni olemata jäänu on kättesaadavana silmapiiril – on püüd selle poole. See on enese ettevalmistamine tuleviku jaoks – kõik on võimalik, sest soovid lähevad täide. Kuid enese info, läbi erinevate tunnete, ütleb, et see ei ole võimalik – Vaata ise - teise käitumine ja olemine annavad teada, et tema eesmärk ei ole sama! 

Sellepärast ei olegi temaga ühes olemine jõudnud soovituni - teine ei taha seda kogeda, sest tema ei ole sellel teel ega samas ja kõrval. On aeg – lase teisest, kui illusioonist, lahti ja võta reaalsus vastu. Lase, las tema valetab edasi, kui see rahuldab teda, kuid Sina ise ei vaja enam seda valet - Sina oled oma silmad avanud.

Möödunut ei saa alles ega elavana hoida ja ühist teed, mida ei ole, seda ei saa tegelikkuses kõndida - see on seesama – kui oli Oma Õpetaja – oli oma klassi/ rühma õpetaja – läks aasta või enam ja, siis ta ei olnud seda enam – Õpilane oli sellest kohast, kuhu Õpetaja oli jäänud, edasi kasvanud. See ühine aeg jäi seljataha. Sellest jäi mälestus – see, mis ja kuidas oli, see oli seal. Õpetaja toimetab ja elab edasi seal ja selles Maailmas, mis ja kuidas on tema valik ja teekond. Tema Õpetab neid, kelle õpetamiseks on temal pädevus olemas - neid õpilasi, kes nüüd tema klassis istuvad ja õpivad.

Õpilase ja Õpetaja Maailmad võivad mingis kohas kohtuda, kuid need ei ühine – need klassid ja see materjal, mis on läbitud, neid uuesti õppima ei minda. Neis kogetut ja õpitut kasutatakse olevikus ja tulevikus ning vahel alles siis, kui ollakse ise kõndinud selle teadmiseni, mida õpetaja proovis selgeks teha. See on elu kogemus – see on elu tarkus – enese poolt kokkupakitud seljakotist, vajalikul hetkel, vajaliku leidmine ja selle kasutamise kogemus.

Vahel, kui õpetaja haridustee jääb paigale – ta ei kohane ega kasva ajas toimuvaga ühes. Tema ei taha muutust ega talu muutuvat õpilast – see näitab teda vähemana – Õpilasele alla jäävana – see on erinevate Maailmade lahknevus. Õpetaja võib hoida õpilast paigal ja tõmmata teda tagasi – vähendada, hirmutada, ähvardada – hoida teda enesele alles – Õpetaja roll ja positsioon jäävad alles – tal on eesmärk ja ta teostab ennast – Õpetaja kogeb enese väärtust ja näeb enese tähtsust, mida tal ei ole siis, kui temal ei ole alt üles vaatavat Õpilast.

Inimene - olles Õpetaja iseendale, kui Õpilasele. Vana Mina, kes on elu kogenud ja sellest tõlgendused loonud – Uus Mina, kes on hetkes sündiv, avastamise indu täis ja põnevust ehkuv. Vana õpetab uut elama – Ära tee, ära ole, ära proovi!!! - pea meeles tagajärgi ja ole ettevaatlik – arvesta minu sõnade ja kogemustega.

Inimese lapsepõlve traumade tagajärg – usaldamatus, kontrollimine, keelamine – see viib stagnatsioonini – uusi teadmisi ei kasutata, uuena olemisi ei proovita. Inimene võib põrnitseda köögikappide sisu ja hoolimata tahtejõust on tal kasutada võimalik ja valik olemas olevast ja enese oskustest, omandatud ja kogutud infobaasid ning see Mina Ise, kes töö teoks teeb – töö tulemus on tellija materjalist ja tegija oskustest kinni.

Vastupunnimine uuele ja teistsugusele – see on hirm enese ära kaotamise ja kustutamise ees - see justkui nimetab iseennast valeks ja enese teekonna mõttetuks – see on häbi – mina olin/ mina tegin/ mina valisin – minu jäljed on jäetud ja näha. Tegelikkus – kui eelnevat ei oleks olema saanud, siis ei oleks uue teadmiseni kõnnitud ja eelnenust paremini olemine võimalik. Teistsuguse tulemuse – parema tulemuse jaoks tuleb Maailma minna – poest vajalik lisaks osta, teadmisi juurde õppida ja oskusi omandada ning harjutada – avatult iseenda elu elamist harjutada – see sünnib olevas.


Marianne

02.09.2024.a


Kommentaare ei ole: