neljapäev, 29. veebruar 2024

Mina üksinda

 


Haavatud solvunu valu -

Mina olen üksinda -

selle fakti tõdemine

viib tagajärgedeni.


Mina pean olema üksinda -

see enese otsus

viib utreeritud väljendusteni -

iseendale

ja sellele teisele,

kes jättis

ja enam

jaoks olemas ei olnud -

selle,

kui väite,

igavene ära tõestamine

igavene ette näitamine.


Selleks seistakse eraldi,

selleks näidatakse

ennast üksinda olevana,

selleks tehakse

ja ollakse

kõike ise -

rõhutatult

kõigega

ise

hakkama 

saavana.


Sel moel

lüüakse pendel

teise äärmusesse -

teise toele ei loodeta,

teisele võimalust ei anta -

ollakse solvunud

ja peetakse meeles -

ise ennast

üksinda

olema

ja tegema

sunnitakse -

teist valikut ju ei ole -

teise pärast

ja teise tõttu.


Hiljem,

kui see teine

üksinda olija

poolt valitud

elamiste,

tegemiste

või otsuste kohta

märkuse teeb,

kommentaare poetab,

siis see ebaõiglusena tundub

ja asjasse puutumatuna näib -

teisel pole õigust sekkuda

ega oma arvamust avaldada -

tema jättis ju üksinda -

see on parim,

mis ise on suudetud

ja ise on osatud.


Hiljem,

kui see teine,

midagi nõu andvat ütleb,

või teha soovitab

või abi pakub -

seda ei saa

ega tohi

vastu võtta -

mitte midagi

ei saa ega tohi

vastu võtta,

sest see

ei oleks ISE

ega MINA -

see oleks teise osa

enese loos -

seda ei saaks eitada

ega varjata -

et ei oldud ise -

et ei oldud üksinda.


Seega -

EI – mina ei kuula Sind!

EI – mina ei tee Sinu sõnade järgi!

ei valita teha,

kuigi - jah tõesti

sellest võiks tõusta tulu

ja seda oleks vaja

või ka ise tahetigi

või tahetakse

sel moel valida

või olla.


Teise sõnadega nõustumine

oleks kui

teise tahtmise järgi tegemine -

oleks kui

enese teisele allutamine -

on uskumus,

et see näitaks teist

enesest paremana

ja õigemana -

tõestaks ära,

et ise ei saadud

ega osatud -

teist oli vaja

parema 

iseenda 

saavutamiseks.


Ükskõik,

kui mõistlik

võib abikäsi 

ära kuluda,

ükskõik

kui ihaletav

võib soovitatu

kasulik olla -

solvunu ütleb sellele EI.


See on tema protest

ja on viha

situatsiooni pärast -

see on enesekaitse

ja on segadus eneses -

kardinat paotades

ja selle avanedes

ilmneb põhjus -

mina ise -

see on tõestus,

et Mina Ise.


Mina Ise

on tõotus

ja on lubadus -

kuidas

Mina Ise tõestan ennast ära -

Mina Ise näitan kõigile -

st ise endale,

et Mina ei vaja Sind -

ei vaja mitte midagi Sinust.


Minule ei ole Sind vaja -

on minu solvumine -

ma ei taha,

et Sa näeksid,

kui ehmatanud ma olin

ja üksinda olevana ennast tundsin -

mina vajasin

(või arvasin vajavat)

Sind,

kuid Sina ütlesid Ei -

ütlesid EI minule.


Seega -

MINA ISE

tõstsin kõrgemale oma nina

sirutasin ette oma lõua

ja hoolega tõestasin

ning usinalt näitasin,

kuidas

MINA ISE -

hästi ja edukalt -

ilma Sinuta edasi elasin.


Marianne

29.02.2024.a


Kommentaare ei ole: