reede, 2. juuni 2023

Rollivahetuste segaduses

 



Oli olemas hirm -

sügav ja ääretu -

oli hirm 

omaenese elu elada -

kuigi olemas olemine

oli ja on minu õigus -

kuigi olemas olevana

oli ja on minul

oma elule õigus -

siis uskumine,

et olen süüdi,

et olen süüdlane,

justkui võttis 

ära õiguse 

oma elule -

oli ebakõla -

teadmine

versus 

uskumine.


Juuspeen nüanss -

teise tunnete nägemine,

teise tegevus ja tahe

võtta minu oma -

võtta ja anastada

mind enesele -

minust tegi süüdlase.


Olin kaotanud enese -

minul ei olnud

ühendust enesega -

olin segaduses

ega saanud aru,

miks sisemine

ei lähe kokku

välisega.


Inimene võib anda sõna,

kuid siis -

ümber mõeldes,

selle tagasi võtta.

Inimene võib anda elu,

kuid siis -

tagajärgi kohates,

üritada oma otsust olematuks teha.


Uue info alusel -

oma kaotuse nägemisel,

omaenese hirmu kogemisel,

uut otsust tehes

oma sõnadest ja tegudest,

oma sõnade ja tegudega,

lahti öelda.


Kui enese kaotuse suurust

tundub raske alla neelata,

kui kogemuse õudust

tundub võimatu üle elada,

siis saab inimene lüüa

puhtaks mängulaua

ja justkui algusest,

uute reeglite,

uute nägude

ja uute positsioonidega,

käimas olevat mängu

J Ä T K A T A.


Vastas olija poolne

rolli vahetus -

muudab olevat -

too, tahtes muutust,

teeb taktikalise sammu,

et muuta olevat

ja oletatavat tulemust.


Käes on segadus,

sest ühe hetkega

on olev mõistetamatu

ja vastu võetamatu -

vastu vaataja on vale

või siis,

olen mina ise see,

kes on ootamatult vale.


Too teine,

oma tunnete tulvas,

enese Kes olemist

ootamatult muutis

ja selleks,

et tema mäng õnnestuks,

siis mind,

oma rollile partneriks,

ta muuta üritas.


Kui siis,

veenvalt ja mõjuvalt,

ühte näidata

ja teist välja öelda,

et kahtlust äratada,

et kõhklust sünnitada,

et ülekohut esitada,

et süümepiinu tekitada,

siis võib ja saabki

jääda uskuma

ja too teine

tagab sellega

enesele vajamineva tulemuse.


Selliseid olukordi,

erinevates aegades,

samasuguseid „huvitavaid” kohtumisi,

eilses ja tänases,

on seljataga mitmeid -

neis, mina ei mõistnud,

et, miks peaksin

enese Kes olemist 

teiseks ära vahetama

ja miks, korraga

minu olemine

ja meie mõlemad

teineteise jaoks

valed olime.


Tahet omades,

kinni hoida

ära olnud lugudest,

eneses elavatest tunnetest -

enesele roll valitakse

ja sellest rollist

kinni hoitakse

ja teist

enesele vajaminevas -

enese Kes olemiseks vajalikus

vastaspoole rollis nähakse -

Oled, sest olen!!!

teist sinna poole lükatakse -

Ole, sest olen!!!

või valega meelitatakse -

Ole, sest siis saan olla!!!

või seda kandma sunnitakse -

Oled, sest mina tahan, et oled!!!


Kui, siis

lasin ennast mängu vedada

ja rollivahetuse vastu võtsin,

siis tundsin, et kadusin -

ise ennast kaotasin -

olin vale

ega saanud aru

MIKS?


Tundsin ise ennast süüdi,

kuna ei tahtnud olla see Kes,

kelle roll mulle mängimiseks

lahkelt või sundivalt

ette lükati -

ma ei tahtnud,

sest see ei olnud mina,

kuid vastu võtsin,

sest eneses uskusin

pean - olen,

olen - pean.


Uskusin, 

et siis kui

seda vastu ei võta,

uskusin, 

et siis kui

seda ei kanna,

siis mind hüljatakse,

välja jäetakse,

valeks nimetatakse -

siis suhet ega seotust

ei oleks olemas.


Tõsi,

kui ma ei võta

teiseks muutvat rolli vastu,

siis olengi vale

ja ka teine ongi vale -

mina ega meie

ei ole

rollipartneriks

teise poolt valitud rollile -

ja see tähendab,

et olengi väljas,

sest me ei ole seotud,

kui me ei ole

teineteise rollile

partneriks.


Siiski,

oli mitmeid kordi,

mil astusin sammu

kui oli

või nägin võimalust

või kandsin kohustust -

saada selles ühenduses roll,

mida olin kandnud

või tahtnuksin

või pidanuks kandma.


Maksin valena olemisega

enese jaoks kinni lootust,

et vahel või lõpuks saaksin

kogeda ja ikkagi olla,

kuid nägin enese kaotust -

võin olla vajalik vale,

kuid selline olemine 

ei too kätte

soovitud sinilindu -

kui valin olla

teise jaoks sobiv,

siis see ei ole mina -

siis on ebakõla minus -

sees ei ole ma see,

Kes ja millisena

pean olema väljas.


See ei ole mina,

keda vaatan -

need on teise tunded,

mis minule vastu vaatavad -

teine ega tema olemine

ei muuda mind ära -

mina ise vahetan 

enese olemise,

kui valin vahetada

enese, kui rolli ära.



Mul on õigus

enesekaitsele,

kui minu elu

ei austata

ega õigust elule

ei aktsepteerita -

minul on õigus

omada rolli,

mille olen saanud sündides,

minul on õigus

omada rolli,

mille olen saanud

ise oma elu elades,

minul on õigus

endale ise rolli valida

ja õigus iseendana 

olemas olla -

enamat luues,

vastutust võttes

ja tasakaalu hoides.



Marianne

02.06.2023.a




Kommentaare ei ole: