neljapäev, 15. juuni 2023

Lävepakul

 


Kogesin ehmatust endas,

kui tundeid nägin teises -

taas kõikusin

kahe vahel -

olen – ei ole 

pidamist ei olnud -

ma olin

ja mind

enam ei olnud.


Teise tunded pelutasid,

need lahti ühendasid -

me ei olnud seotud -

teine oma tundega ühte

kindlalt oli köidetud.


Teise tunde valgusevihus,

üksinda seisin korraga

ja ebalusest olin kange -

ma ei teadnud,

mida mina tegin,

ma ei teadnud,

mida tegema peaksin -

teine teavet ei jaganud,

mis ja miks

temaga oli juhtunud.


Seega,

ma ei teadnud,

millal, kas ja kuidas

teine tagasi vahetub -

ega ka seda,

mis see minule

maksma läheb -

mida ma kaotan,

kui teine tunneb.


Kuidas ma saaksin

teise tunde

ära kaotada -

kas mul tuleks 

ise ennast

ära kaotada!?


Minus elas uskumus -

teise tundeväljendus

tähendas minu muutumist -

minu rolli vahetust -

ma enam ei olnud

see Kes olin olnud,

sest teine,

tundena,

mind ei näinud

sellisena.


Ma nägin

ise ennast

läbi teise silmade -

tema rollile partnerina -

ja see tähendas,

et ma ei olnud

enam see

Kes ma olin enne -

kuid ma ei tahtnud olla see

Kes ma näisin olevat.


Teise tunde eest ja käest

tahtsin ära minna -

astuda lahku

ja kaugele eemale -

tahtsin ise ennast tagasi,

iseendana olemist tagasi.


Minus valitses segadus,

puudus enese selgus -

kuna teise tunne

oli minu pihta

ja minu vastu

selgelt pööratud,

siis järelikult olin

või pidin olema mina

teise poolt valitud rollile

lavapartneriks -

tahtsin ära,

kuid ei saanud minna.


Sellist ühendust

ma ei tahtnud

grammigi kogeda -

sellisel moel

ma ei tahtnud

olla ühes ja seotud.


Olin hüljatud

ja külmetades võbelesin -

sellises loos,

sellisel hetkel,

mina ei olnud

südamega hoitud

ega iseendana vastu võetud -

ma olin,

kuid mind ei olnud -

see ei olnud mina,

keda teine,

enese vastas,

seismas nägi.


Kuidas jääda ellu,

kuidas toime tulla -

kas nii,

et ma enam ei valigi

tundevahetajaga ühes olla

või olles siiski koos

on minus julgust

seista jalad maas

ja mitte kõikuda

olemise

ja mitte olemise

vahel -

olla mina -

iseendana -

nii nagu sees

nii ka väljas.


Marianne

15.06.2023.a

Kommentaare ei ole: