teisipäev, 16. mai 2023

Vastutahtsi

 


Juba mõne aja,

ühe ja sama

kava järgi,

minu päevad

on kulgenud -

hommikud ja päevad

ärevuses kõndisin,

õhtul raugesin,

kui vabaduse enesele lubasin.


Hommikul tõustes

ärevust eneses tundsin,

sest on lugusi,

mis alles pooleli -

neis ei ole kindlust

ega hoidmist -

ei ole selgust,

et, kuidas kulgeb

ja mis lõpuks saab.


Algav päeva

võib ja saab

tuua kaasa kaose

tunnete keerise -

kõne või sõnumi

või ka kohtumise,

milles minult

midagi tahetakse,

midagi oodatakse,

mingi fakti ette seatakse,

mind kuidagi nimetatakse.


Need on lood,

milles ette ma ei tea,

milline roll

mulle ulatatakse,

kellena minuga kohtutakse,

kellena mind,

selles hetkes,

nähakse.


Neis lugudes

ei ole selgust -

ma ei saa

neid katkestada,

lõppema sundida,

ära tõkestada,

ega ise ennast

ette ära kaitsta.


Loo teine pool

võib ja saab

kõike teha,

öelda ja mõelda,

mida valib -

nad võivad

ja ka saavad

mulle halba teha -

neile ei ole vaja

meie vahelist suhet

alles ja kindlana hoida.


Tean juba ette,

et kui mõni,

neist lugudest, 

saab lõpetatud ja läbi,

siis mind üle parda heidetakse,

kuna sinna maani 

teised peavad,

vastu oma tahtmist,

olema minuga seotud.


Selle eest,

et olemas olen,

selle eest,

et peab minuga arvestama -

ma maksan -

koos olemistel kogen,

sõnadest kuulen ja loen -

vastu meelsust,

vastu võtmatust,

vastu astumist,

vastu nähvamist,

vastu vaatavat vaikust.


Uus ja algav hommik

tähendas tõest võimalust -

kartsin sõnumi märguannet,

kartsin telefoni helinat -

oli alusetu hirm,

oli põhjendatud hirm -

ootus tõi kaasa ärevuse -

kõik ei ole võrdsed -

ega olda koos,

et saabuks Win-Win lahendus.


Küüned ja hambad

on olnud mängus,

et kaitsta -

Minu oma!,

et enesele hoida -

Minu oma! -

karistada seda valet,

kes valed tunded

toob enesega kaasa.


Just omaenese

tunnete pärast

on kohtumised,

teele astumised,

koos olemised -

vaid nii saavad,

sassis olnud 

ja olemist segavad,

tunded avalduda

ja inimesed ise

eheda iseendaga

kokku saada.


Marianne

16.05.2023.a




Kommentaare ei ole: