neljapäev, 25. mai 2023

Alguse valik

 


Kord ja kusagil

oli olemas algus,

mille järel tulid

järgmised algused -

neist läksin teele,

kuid ei puhta lehena,

vaid infokandjana -

olin iseendasse

oma ajad kirjanud,

et mäletaksin

ja meenutaksin,

kuid üsna sageli

ma ei osanud

või ka ei tahtnud

mõista ise ennast -

jooned jooksid

risti-rästi,

oli üle kirjutatut.

maha kustutatut

ja ka välja jäetut.


Alustades,

justkui algusest,

juurde kirjutasin

ja erinevaid värve,

joonte tõmbamiseks,

tunnete hulgast,

lahke käega valisin.


Vaatlesin seda,

mida nägin,

tõlgendasin seda,

mida kogesin,

töötlesin seda,

mida kuulsin,

lugesin seda,

mida tajusin -

vahetu ja sündiva

läbi enese lasin -

erinevad vaatenurgad -

valguskiire murdumisepunktid -

olid need,

mille olin,

erinevate aegade jooksul,

enesesse tallendanud

ja nii

see juhtuski,

et saadud infot

moonutatult tõlgendasin.


Kogedes ühte ja teist,

otsustades ühte ja teist,

tehes ühte ja teist,

vastu põrkasin,

takistusi kogesin,

üle sõitsin,

alla jäin -

vale olin -

ei sellepärast,

et mina

või keegi teine

oleks vale olnud -

minul ja meil

oli kaasas

ja kasutusel info,

mis paika ei pidanud,

mis tõeks ei osutunud.


On enese valik -

kas töötlen seda,

mida tahan

ja ise ennast

ning ka Maailma

ära petan

või seda,

mis ja kuidas

tegelikult olemas on.


Marianne

25.05.2023.a

Kommentaare ei ole: