pühapäev, 31. märts 2024

Rahulolematu inimene

 



Miks teised pole teinud,

miks teised pole loonud,

miks teised pole kujundanud -

Maailma selliseks,

et minul oleks selles hea.


Jah, on ju olemas see,

milles on võimalik olla,

jah, on ju valmis tehtud see,

milles on võimalik käia,

jah, on ju kujundatud selliseks see,

milles on võimalik kogeda.


Mina läksin kohale,

kuid pettusin,

mina olin kohal,

kuid solvusin,

mina kogesin,

kuid olin rahulolematu,

sest kõik see,

mis ja kuidas oli,

ei olnud mõeldud minule -

seal ja selles

ei olnud mõeldud minule.


Tundsin täiesti tõsiselt,

et teine ei olnud

oma poole eest

hoolt kandnud -

sellepärast oligi,

seal ja selles,

vajalik puudu,

õiget vähe,

valet liiga

ja sobimatut üle.


Ometi oli ju teine

olemas olnud

ja olema loonud

ennast enese moel.


Oligi nii,

et teine,

olles olemas,

oli andnud võimaluse

osaleda ja kogeda -

arvamus oli minu -

mind see ei kõnetanud,

hinnang oli minu -

minule see ei sobinud

ja ka otsus oli minu -

mina seda ei vajanud.


Lugu sai alguse

minu seest -

mina vajasin teisiti,

mina vajasin teist moodi,

mina vajasin teisel viisil -

seda ei olnud.


Vale vastu

minus puudus huvi,

üleliigsele

minus puudus toetus -

ma ei näinud mõtet

kõigele sellele,

mida mina ei vajanud

ega oluliseks pidanud.


Mina ise olin see,

kes ei tahtnud

olevat sellisena

nagu see oli -

see oli vale -

see lihtsalt oli vale.


Vale tähendas valet tunnet -

mina ei saanud

kogeda vajaminevat

ja õhinaga oodatut -

lootes värvilisele reklaamile,

uskudes ilusatesse sõnadesse

ja kaasa lipates ettekujutusega -

mina oli saanud petta -

väline ei vastanud ootusele -

seal ja selles oli viga -

endasse vaatamata,

ennast mõistmata -

olin rahulolematu.


Marianne

31.03.2024.a


Kommentaare ei ole: