teisipäev, 4. detsember 2018

Kes ütles, et õpilasest õpetaja ees on kerge ja lihtne seista






Soov, et Sa muutuksid, kasvab kohas, kus Sinu astutud samm kohtab teise inimese reaktsiooni, mis on häiriv ja segadusse ajav. Sellest vastusest kasvanud tundes olles usud, et kui oleksid suutnud/ osanud teisiti olla ja mõelnud ette, kuidas olla, siis ei oleks teine Sulle nii vastanud ja Sina ei peaks nüüd tundes olema. Sa unustad ära, et astutud samm sai valitud Sinu enda eesmärgist lähtuvalt, aga nii astud Sa teise inimese loo sisse.

Sina astud oma eesmärgist lähtuvalt, kuid kohates teist, soovid olla, et vähemalt näides jätta mulje endast kui heast ja ilusast inimesest, sest soovid ära hoida vastuseisu, kui konflikti, milles võrsuvad tunded segavad olemist. Kuid Sa ei peagi olema nö hea inimene, oluline on, et mäletaksid oma eesmärki ega reageeriks teise inimese tundele, sest kohas, kus tunne ja tunne kohtuvad on segadus ja see jääb Sinu sisse Sind häirima, sest Sa tunned, et käes oli midagi õrna ja habrast, kuid oskamatusest ja enda Mina kaitstes ei osanud Sa seda õieti kohelda ja nüüd on see katki ning enam ta ei tööta.

Sa unustad, et aeg-ajalt ongi Sinu aeg ja koht olla teisele inimesele õpetajaks, piiride seadjaks, peegliks ja seda kogemust taluda ei olegi kerge, sest teine inimene käivitub ja reageerib Sulle, sest ta ei saa vanal moel enam edasi olla. Keeruline ülesanne on olla õpetaja nii, et teine tunneks end hoituna, kuid sealjuures jääda enesele kindlaks ja astuda oma samm lõpuni ning sealt edasi.

Loomulikult teine inimene reageerib, sest tal tuleb oma mugavusest lahti lasta ja ennast liigutada, sest midagi muutub ja see ei ole vabatahtlik vaid Sinu poolt välja öeldud või läbi viidud muudatus, millega tuleb edaspidi arvestada. Nii saab teine inimene endale sihtmärgi – Sinu, kui süüdlase, kelle vastu viha kogudes ja sellest energiat saades leida eneses jõudu oma samm astuda. Sinul on kehv tunne, sest teine on Sinu sammust nähtavalt häiritud ja tunneb end halvasti. Ta justkui punnib vastu, et hoida end maa küljes kinni, kuid liikumine on juba käivitunud ning selle vastuseisu käigus püüab ta Sind Sinu eesmärki muutma sundida ja ta lausub sõnad: „Sina oled ...!”

Kuuldes teist inimest lausumas: „Sina oled ...!”Sa  käivitud, sest hakkad tõestama oma õigust olla Sina ise. Tõttad ennast kaitsma, et luua teise silmade ette pilt sellest, milline Sa tegelikult oled või siis ründad ka Sina teist, et tema võtaks oma sõnad tagasi. Sa oled kui kala õnge otsas, hingetuna siplemas, sest neelasid sööda alla ja oled nüüd see, millisena teine Sind nägi ja kuidas tema oskas sellele olemisele nime anda. Sa tahad sellest olemisest vabaks saada.

Sa oled ... on nime andmine tundele, mis teises inimeses Sinuga koos olles kasvas sellest, millisena mõjub Sinu olemas olemine temale, teie ühises hetkes. „Sa oled .. „ tuleb huulile siis, kui inimene ei saa seda, mida ta tahab, sest teine seisab tema teel ees ja tal tuleb leida uus lahendus, sest tema sees kasvanud tunded otsivad nüüd väljapääsu, kuid selles hetkes ei tundu olevat teed, mida mööda väljapääseda. Inimene hakkab teist, kui seina ründama, et see eest ära astuks ja laseks tal edasi minna nii nagu ta soovib. Kõikjal on valikute uksed, kuid inimene ei näe neid, sest tema tähelepanu on sellel, mis on suletuna tema ees. Raske on ennast ringi keerata ja minna teisale, sest see oleks kui allaandmine ja kaotusega leppimine. Inimene vajab kohe lahendust, mis aitaks teda tundest pääseda.

Kui Sinu sammu eesmärk oli teine liikuma lükata, siis see ei pruugi kohe täituda, sest teine otsustab ise, millal ja kuidas ta astub - Sinu soov ei ole siin lõplik argument. Kui Sinu sammu eesmärk oli tehtud iseenda heaolu silmas pidades, siis oli see kohtumine vaid üks võimalus ja alles jäid kõik teised, mille vahel saad valida. Kui Sinu samm oli teisele inimesele õpetaja olla, siis Sa võid kõrvale astuda ja vältida kohtumist, kuid nii jääb Sinul saamata see õppetund, mida Sina selles kohas läbima pidid. Kui Sa valid astuda, siis saad Sa valida, kas oma sõnumit edastades seisad teise inimesega vastamisi vastandudes või kõrvu, teist toetades ja ikka tuleb Sul ühel või teisel moel kohata seda, kuidas teine inimene Sulle reageerib.

Kes ütles, et õpilasest õpetaja ees on kerge ja lihtne seista?


Marianne

04.12.2018.a

Kommentaare ei ole: