Soov,
et Sa muutuksid, kasvab kohas, kus Sinu astutud samm kohtab teise
inimese reaktsiooni, mis on häiriv ja segadusse ajav. Sellest
vastusest kasvanud tundes olles usud, et kui oleksid suutnud/ osanud
teisiti olla ja mõelnud ette, kuidas olla, siis ei oleks teine Sulle
nii vastanud ja Sina ei peaks nüüd tundes olema. Sa unustad ära,
et astutud samm sai valitud Sinu enda eesmärgist lähtuvalt, aga nii astud Sa teise inimese loo sisse.
Sina
astud oma eesmärgist lähtuvalt, kuid kohates teist, soovid olla, et
vähemalt näides jätta mulje endast kui heast ja ilusast inimesest,
sest soovid ära hoida vastuseisu, kui konflikti, milles võrsuvad
tunded segavad olemist. Kuid Sa ei peagi olema nö hea inimene,
oluline on, et mäletaksid oma eesmärki ega reageeriks teise inimese
tundele, sest kohas, kus tunne ja tunne kohtuvad on segadus ja see
jääb Sinu sisse Sind häirima, sest Sa tunned, et käes oli midagi
õrna ja habrast, kuid oskamatusest ja enda Mina kaitstes ei osanud
Sa seda õieti kohelda ja nüüd on see katki ning enam ta ei tööta.
Sa unustad, et aeg-ajalt ongi Sinu aeg ja koht olla teisele
inimesele õpetajaks, piiride seadjaks, peegliks ja seda kogemust
taluda ei olegi kerge, sest teine inimene käivitub ja reageerib
Sulle, sest ta ei saa vanal moel enam edasi olla. Keeruline ülesanne
on olla õpetaja nii, et teine tunneks end hoituna, kuid sealjuures
jääda enesele kindlaks ja astuda oma samm lõpuni ning sealt edasi.
Loomulikult
teine inimene reageerib, sest tal tuleb oma mugavusest lahti lasta ja
ennast liigutada, sest midagi muutub ja see ei ole vabatahtlik vaid
Sinu poolt välja öeldud või läbi viidud muudatus, millega tuleb
edaspidi arvestada. Nii saab teine inimene endale sihtmärgi –
Sinu, kui süüdlase, kelle vastu viha kogudes ja sellest energiat
saades leida eneses jõudu oma samm astuda. Sinul on kehv tunne, sest
teine on Sinu sammust nähtavalt häiritud ja tunneb end halvasti. Ta justkui
punnib vastu, et hoida end maa küljes kinni, kuid liikumine on juba
käivitunud ning selle vastuseisu käigus püüab ta Sind Sinu
eesmärki muutma sundida ja ta lausub sõnad: „Sina oled ...!”
Kuuldes
teist inimest lausumas: „Sina oled ...!”Sa käivitud, sest hakkad
tõestama oma õigust olla Sina ise. Tõttad ennast kaitsma, et luua
teise silmade ette pilt sellest, milline Sa tegelikult oled või siis
ründad ka Sina teist, et tema võtaks oma sõnad tagasi. Sa oled
kui kala õnge otsas, hingetuna siplemas, sest neelasid sööda alla
ja oled nüüd see, millisena teine Sind nägi ja kuidas tema oskas
sellele olemisele nime anda. Sa tahad sellest olemisest vabaks saada.
Sa
oled ... on nime andmine tundele, mis teises inimeses Sinuga koos
olles kasvas sellest, millisena mõjub Sinu olemas olemine temale,
teie ühises hetkes. „Sa oled .. „ tuleb huulile siis, kui
inimene ei saa seda, mida ta tahab, sest teine seisab tema teel ees
ja tal tuleb leida uus lahendus, sest tema sees kasvanud tunded
otsivad nüüd väljapääsu, kuid selles hetkes ei tundu olevat
teed, mida mööda väljapääseda. Inimene hakkab teist, kui seina
ründama, et see eest ära astuks ja laseks tal edasi minna nii nagu
ta soovib. Kõikjal on valikute uksed, kuid inimene ei näe neid,
sest tema tähelepanu on sellel, mis on suletuna tema ees. Raske on
ennast ringi keerata ja minna teisale, sest see oleks kui allaandmine
ja kaotusega leppimine. Inimene vajab kohe lahendust, mis aitaks teda
tundest pääseda.
Kui
Sinu sammu eesmärk oli teine liikuma lükata, siis see ei pruugi
kohe täituda, sest teine otsustab ise, millal ja kuidas ta astub -
Sinu soov ei ole siin lõplik argument. Kui Sinu sammu eesmärk oli
tehtud iseenda heaolu silmas pidades, siis oli see kohtumine vaid üks
võimalus ja alles jäid kõik teised, mille vahel saad valida. Kui
Sinu samm oli teisele inimesele õpetaja olla, siis Sa võid kõrvale
astuda ja vältida kohtumist, kuid nii jääb Sinul saamata see
õppetund, mida Sina selles kohas läbima pidid. Kui Sa valid astuda,
siis saad Sa valida, kas oma sõnumit edastades seisad teise
inimesega vastamisi vastandudes või kõrvu, teist toetades ja ikka
tuleb Sul ühel või teisel moel kohata seda, kuidas teine inimene
Sulle reageerib.
Kes ütles, et õpilasest õpetaja ees on kerge ja
lihtne seista?
Marianne
04.12.2018.a
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar