laupäev, 8. veebruar 2020

Teistsugusena keegi teine III – kui täna lõppes tulevik





Minu sees elas uskumus - alles parimana olles olen piisav. Tundsin, et mina ei ole piisav, kui ei suuda ega oska enda poolt astutud sammude tagajärgi ära parandada. Katki tegi teadmine, et kuigi see, mida teen, ei ole minu parim, siis tegelikult hinnatakse seda tulemust, kui minu parimat. Tasu määratakse reaalse tulemuse eest ja just sellepärast tahtsin, et minu poolt tehtav oleks parim võimalik. Keegi ei vaata seda, kuidas ja mida ma oleksin saanud, vaid seda, mille ma päriselt valmis tegin – hinnatakse olemas olevat tulemust.

Kuid, kuna mina tahtsin teha parima tulemuse, sest ütlesin iseendale, et mina pean seda tegema, kuigi teadsin, et ei suuda, sest midagi olulist oli minul või minus puudu, siis lõhkusin ise ennast teadmisega, et tõelise hinnangu saan tehtu järgi. Nägin kogu aeg seda, mis oli tegemata ega vaadanud seda, mida olin teinud, sest mina ise ei kiitnud seda heaks. Hoolimata sellest sundisin ise ennast tegema, sest tahtsin iseenda poolt seatud eesmärgile jõuda. Tehes kartsin, et aeg saab otsa ja mina ei jõua vajadusel tehtut parandada. Kaevasin ise endale auku, sest teadsin, et selliselt tehes jään soovitud tulevikust ilma. 

Vajasin teadmist, et mina suudan ja seega uskusin, et kuidagi teisiti kindlasti suudaksin, kuid nägin, et see ei tule välja – mina ei olnud parim, sest minu parim, ei olnud kõige parem. Uskusin – täna lõppeb tulevik – ilma parimat andmata ei suuda mina anda endale seda, mida vajan. Just sellepärast oli mulle eluliselt oluline suuta olla parim, sest alles siis sain olla piisav iseenda jaoks ja ulatada enda poolt tehtu uhkusega Maailmale.

Hirmu tundes, lõppevast ajast kinni hoides, tundsin soovitut käest libisevat. Suurendasin survet iseendale. Lisasin kiirust, et suuta kõike ja enamgi veel. Käed olid pinges, et olevikust kinni hoides, suuta hoida tulevik enda jaoks alles. Kuid mina ei pea kinni hoidma, sest kui mina olen osaline loos, siis on see minu lugu ja mina selle sees, kuid kui pole enam, siis sai, eilsesse lõppedes, täna sellest minevik.


Marianne

08.02.2020.a

Kommentaare ei ole: