reede, 12. aprill 2019

Minu Soome





Minu Soome
on sügav ja siiras,
austusega kummardav,
rõõmus armastus,
ürgse looduse ilu ees.

Siin väikseid kive
ja kuldkollast liiva
on nõnna napilt ja vähe.
Siin sügisevärvides,
järsud ja kõrged,
on metsikud kaljud.
Labida võtsin,
et peenra kaevan, 
kuid see plaan
võimatuks osutus,
endale sobiva aia
maa peale rajasin.

Kõnnin jää jälgedes,
kes mängeldes,
külmas embuses hoides,
silus ja kujundas,
vormis ja murdis
maad enese sees.
Jäise jõu poolt
veeretatud kivid,
lõhestatud pangad,
tõusud ja langused,
on siin minu kaaslased.

Vesi jää armides
aastasadu voolas,
puutumatu väljana
silmapiirini ulatus.
Mõned kõrgemad tipud,
maad märkivad
mägised lipud,
vaid lindude pesasid
enestel hoidsid.

Seisan kõrgel sillal,
sügaval jalge all
voolamas vesi,
kaugele maa sisse
on ulatumas meri.
Mäed eneste vahele
ääretuna laiuvale veele
on jätnud tee.
See siin
on teisti, kui varem -
üle mere vaadates
näen vastaskallast.

Kõrgelt kaljult
Maailma kiigates
ulatub silmapiir
kauguste taha.
Ma ei ole tabanud
süngust ega pimedust,
siin on erinevat valgust,
avaramast avaram
on ääretu avarus.

Kõndides tõusen üles poole,
lähen vastu taevale,
astun lõppematul
samblasel teel,
toetan paljad varbad
päikesest soojale kivile,
tunnen sidet,
nabanöörina ühendust -
ma olen koju jõudnud.

Seisan Maailma äärel,
kõnnin Maailma serval,
tõusen Maailma laele,
ulatun sügavale sisse,
üle laiuvate väljade,
siin südame avan -
Minä rakastan täta Maata!


Marianne

12.04.2019.a



Kommentaare ei ole: