esmaspäev, 11. märts 2019

Lõksud, millesse me astume





Vahel astume hetkegi kõhklemata edasi, kuid teisal kaalume ja kõigume oma valikute vahel ega suuda kuidagi otsustada. Iga samm on valik, kuid miks me ta valime, kus on põhjus, kas see on minevikus, olevikus või tulevikus. Kas tormame midagi püüdma, jookseme millegi eest ära, kontrollides kujundame oma rada või justkui vabalt ja juhuse tahtel kulgeme tuule ja teega koos. Milline on aus vastus iseendale – oma valiku tegelik sisu. Märka küsida ja julge ausalt endale vastata, sest see on oluline selguse nimel.

Sügisel käisin kuu aega ühte objekti koristamas ja sinna see projekt lõppes, kuid siis kutsuti mind tagasi ettepanekuga kaks kord kuus kaks tundi tolmu liigutada. See, kuidas ma oleks pidanud koristama ei läinud kokku minu mõistega korrast ja ma loobusin ning ka minu tööst loobuti, sest ma koristasin liiga korralikult ja põhjalikult. See oli läbitud etapp, sest ma olin oma lood leidnud ja kõndisin edasi. Täna hommikul pool seitse tuli sõnum kutsega pesta, pildistamise jaoks, puhtaks klaasidega elektriline vaheuks.

Ma tundsin, et ma ei taha minna, sest kutse oli minu jaoks nagu kontroll, kas olen veel seotud või mitte. Tajusin, et olen vaba, kuid ma kaalusin oma valikuid ja lõpuks otsustasin, et lähen teise inimese pärast, sest tema töötab seal. Seda otsust vastu võttes astusin ma lõksu. Päeva kulgedes märkasin, kuidas üha uuesti otsin endamisi põhjust, kuidas kasvatada viha selle inimese vastu. Otsides vastust küsimusele Miks? sain aru, millise sõnumi ma endale olin edastanud – minu minek on teise pärast ja järelikult on see põhjus, miks ma pean tegema seda, mida ma tegelikult teha ei taha -ma sundisin end teise nimel ja seega vajasin viha jõudu, et enda vastu astuda ning viha objektiks saigi see inimene, kelle pärast ma nii valisin, kuigi tema ei olnud selles loos üldse oluline.

Ma vaatasin uuesti endasse ja otsisin rahu, mõistmist ning kooskõla, et kuidas ma saan minna nii, et ei tee endale ülekohtu, kui täidan ülesande. Rahu saabus, kui ma mõistsin kuhu ja kuidas olin astunud ja, et see oli taas üks kogemus, millest läks lugu lendu.


Marianne

11.03.2019.

Kommentaare ei ole: