kolmapäev, 24. august 2022

Olin ja olen enese valik

 


Kui Maailm valis käituda,

siis tunde peale reageerides,

enesele väljenduva reaktsiooni valisin -

olnut sõnadega kommenteerisin

või enese sõnatuks vaigistasin,

või hoopis eemale hoidsin

või nähtavalt vastu mossitasin -

kuidagi moodi ma ise ennast väljendasin.


Pikalt ja laialt võisin seletada,

oskasin ära näidata,

kuidas ja kui valesti

Maailm käitus ja oli -

sõnadega hukka mõistsin,

mõtetes maha laitsin,

vaikusega eraldatusesse määrasin.


See oli -

Teine tegi ...,

Teine oli ...,

Teine valis ...


Ooot,

mida ma teen -

teist ju muuta tahaksin,

et too selle,

mida pealt nägin

ja kõrvalt kuulsin -

olematuks teeks.


Hoo võtan maha,

et peatuda

ja anda aega iseendale,

et ise ennast sõnastada.


Mida tolle Teise

tegu või olemine

minu jaoks tähendasid?

Mida ma tundsin,

kui mina

Maailma kogesin?


Teist isiklikult võtsin,

kuid ise enda ära peitsin -

Kas oli mul hirm, sest ...

Kas oli minus kurbus, sest ...

Kas olin ma õnnetu, sest ...

Kas ma olin vihane, sest ...

Kas valisin solvumise, sest ...

Kas kogesin ebakindlust, sest ...


Ausas vastuses peitub sõnum -

see on võimalus mõista ise ennast -

Miks mina võtsin Maailma isiklikult.


Olles kuulanud ise ennast,

sammu eemale teen

ja olnut kõrvalt vaatan.


Teine tegi ja oli,

sest valis olla tunne,

kui võttis Maailma isiklikult.


Mõistan teda -

ei, mitte hukka,

vaid temast aru saan -

oma enese tunnetega kimpus

on olnud ka tema.


Ta ei sõnastanud enesele,

mida ja miks ta tundis,

vaid reageeris -

teise tunde asemele valis,

kui enese elu kogemist

isiklikult võttis.


Teise reaktsiooniga iseendale,

mina sain pihta -

kui teine ise ennast,

tundena,

valas enese seest välja -

see oli tema lahendus,

tema oskus,

kuidas enese sees,

ellu jääda.


Tema võttis ja heitis,

mina oli see,

kes vastu võttis,

kui teise olemist

isiklikult võtsin.


Sõnade rohkus,

piltide maalimise oskus -

mina otsust vajasin -

millise tunde,

mina enesele,

väljenduseks valin.


Otsus tuli vastu võtta,

sest seni,

kuni mina polnud ära valinud,

kui kuuma kartulit,

ma pihkude põletamist

ja maha pillamist vältides,

ära koorida proovisin.


Marianne

24.08.2022.a

Kommentaare ei ole: