esmaspäev, 16. november 2020

Kiusatu VII - Mustrit kassikangana põimides - Mäng nimega kiusamine

 


Kiusamine on muster, et Inimene, olles kiusatuna või kiusajana, kohtaks oma hirmu teise inimese ees. Kiusajal ei ole enam midagi kaotada, peale iseenda – tema juba ON. Kiusatul ei ole enam midagi võita, peale iseenda – tema juba ON.

Kiusaja - kiusatu mäng kestab senikaua kuni mõlemad pooled mängivad kaasa. Kiusaja astub oma sammu ja kiusatu reageerib. Kiusatu läheb ennetades eest ära ja kiusajal on olemas ruum, kus ligi astuda.

Kiusatu saab olla ohver ega pea võtma vastutust iseenda ees – temaga juhtunus on süüdi teised. Kiusaja saab olla võitja – teine reageerib tema puudutusele. Kiusajana saab inimene olla üle oma hirmust.

Kiusaja ja kiusatu on ühe inimese kaks erinevat vaatenurka - Mina olen .. – Mina ei ole .. , Minul on .. – Minul ei ole .. , Mina saan .. – Mina ei saa .. , Mina võin .. – Mina olen kaotanud .. .

Inimene ei muutu ega ole muutunud teiste sõnade-tegude peale ja pärast. Inimene ise on iseennast muutnud mängimaks mängu KIUSAMINE. Kui vahetada vaatenurka ja öelda – Mina ei mängi enam kaasa!


Marianne

16.11.2020.a

Kommentaare ei ole: