esmaspäev, 6. aprill 2020

Liitvad ja lahutavad ühised nimetajad





Olles kohas, kus annan endast, tahan teadmist, et saan vajadusel vastu – tahan ise kogeda elusat sidet - meie mõlema liikumist läbi enda ja teise. Olen seltsis ja ühes kindluse ning rõõmuga - kui teine on, siis olen mina tema jaoks olemas ja kui mina olen, siis on teine minu jaoks olemas. See on tervik, mis muutub ja liigub vastavalt vajadustele ning kohandub ühesolevate järgi.

Segadust külvab ja pahameelt kasvatab, kui päris elus selgub, et ise astudes teist nagu ei olekski olemas – tema ei liigu kaasa ega ühes - ta vaikib. Astun ja olen nähtavalt eraldi, ma olen üksinda, sest teist ei ole. Tegin ja olin iseenda moodi mina, kuid ma ei kogenud sellega seoses tähelepanu – teine ei toetanud, sest temale ei olnud seda vaja – tema ei saanud sellest endale enamat. Teda ei puudutanud see, mis minuga oli toimumas – me ei olnud kõiges seotud. Meie tervikuna ei olnud seotud – meil oli olemas küll ühisosa, mis sidus ja milles toimus liikumine – kõik see, mis jäi sellest alast välja, jättis külmaks ja vaikseks.

Mis on meie ühised nimetajad, palju neid on ja kui olulised need tegelikult meie jaoks on? Mida rohkem neid on, seda enam oleme liidetud. Mida vähem ja väärtusetuid, seda enam oleme eraldi. Kõik see, mis me tegelikult oleme ja olla tahame, vajab väljendust ning nii me otsime neid kohti ja inimesi, kellega ühes ühte seotud olla, et kui ma olen, siis teine on minu jaoks olemas ja vastupidi. See on tunne, mis täidab, sest ma saan vastuse ja kogen enese olemas olemist läbi teise. Mina lähen ja teen veel, otsin üles selle, kuidas on veel võimalik olla, vaatan endasse, sest iseendana olemise tunne on hea – ma säran, sest ma astun uuesti teades, teine on olemas ning kohal, kui mina olen ja edasi kõnnin.

Kohates vaikust ja kogedes üksinduse külmust, otsin endast põhjust, miks ma ei saanud, mida olin valesti teinud, miks ma ei õnnestunud – usun, et vastus on minu olemises ja tegemises. Tegelikult olles mina ise, ma õnnestusin, sest ma astusin ja olin. Kuid ma valisin teha seda näilisuse ees ja sees – valisin teha inimeste kõrval või seas, kes vaatasid mujale, otsides sealt seda, mis ühenduks sellise osaga neist, millisena nemad ise tahtsid väljenduda, et kogeda seda tunnet, mida nemad vajasid – me ei vaadanud ühes suunas. Otsused ja nähtamatud või nähtavad raamid, mille sees on reeglid paigas – tahetakse, sest vajatakse – ei vajata, sest ei taheta. Sellises kohas võin kasvõi pea peal seista, kuid kui see ei ole see, mida teine proovida tahab, siis olen üksi ja me ei kasva teineteisega ühes, vaid otsime pilgu ja tundetunnaldega sidet kusagilt mujalt, mis nähtavalt ühendaks ja ühes hoiaks.

Kui minu kõrval on nähtavalt olemas inimene, kellega olen mingil moel seotud, siis ma pöördun tema poole, kutsun teda ühes teele, jagan ennast ja ootan vastust – küsin ennast näha, et teine toetades mind, astuks ise edasi ja kui õhus olles, toetuks minule, et lõpetada oma samm. Kogedes, et teine on ja me oleme ühes, tunnen endas ja meie vahel elusat sidet. Kuid, kui teine olemas olles on olemata, siis sumbun mustavasse vaikusesse, sest meie ühises ruumis kõlas ainult minu sammudest kostunud hääl, millega teine ei ühinenud.

End üksikuna tundes astun ja kohtun maaga – me ei tantsi paaris. Saan haiget, kui ootasin toetavaid käsi. Tunnen üksi olles turvatunnet, sest ma tean, et olengi ainult mina ise, kuid ometi tahan vahel olla ühes ja tunda, koosolemise energiast tuge saades, kasvamist – lendamist kõrgemale, et tantsida veel keerulisemalt kui seni. Koos ja ühes olles julgen olla võimsam, ilusam ja hapram, sest ma saan olla mina ise kartmata, et ma purunen, kui pole mind ennast iseennast kaitsmas ega kinnihoidmas, siis ma ei ole üksik – ma olen ühes teisega, loomas meile enamat. Siis ma tean, et saan olla ja luua ise ennast – ma ei pea enam ringi vaatama - kust, kuhu ja kuidas ma võin/ saan – et iseenda poolt loodule sadam leida - siis on see minul olemas.


Marianne

06.04.2020.a

Kommentaare ei ole: