esmaspäev, 11. veebruar 2019

Millised jäljed jäävad maha





Mis on minu eesmärk,
et olen ja hingan,
milline on õigustus
sellele, et olemas olen?

Eesmärgid on kui sihid,
suured ja väikesed,
mille suunas rühin,
mille abil tõusen
ja taas edasi lähen.

Selleks olen -
seda teen,
kuid kas rõõmu tunnen,
kas õnnelik olen,
kui ma olen?
Mille saan peopesale tõsta,
et Maailmale näidata
selle või seda tegin Mina!

Miks ma ei tunne uhkust
iseendana olemise pärast?
Miks ma ei tunne uhkust
iseenda elu elamise pärast?
Miks ma pean tõestama,
et teistele näidata -
Mina olen keegi,
et Mina olin ja tegin
selle, mille valmis tegin!

Kui ei ole nähtavat
ja sihiks seatavat
suurt ja üllast eesmärki,
siis tundun tühjusena
ja oma olemas olemist
õigustama pean,
sest midagi pean ju tegema,
mingisugusena väljenduma -
olema Keegi
suure algustähega.

Millised jäljed
minust jäävad maha?
Missugune on mälestus,
milles edasi elan?

Kui nii endalt küsin,
siis tagasi vaatan
ja olen seal,
kus ma olin,
mitte seal,
kus ma olen.

Ma ei ole uhke,
kui minust jäävad jäljed,
mida kustutada ihkan,
et eemaldada märgid,
et siin mina olin ja käisin.

Proovides kustutada minevikku,
elan minevikus,
tagasi mõeldes,
millisena näisin,
kuid nii ei seisa
minu ees märki,
pole sihti
ega suunda,
taas on paigal seis.

Ma eilsest läbi tulin
tänases juba kõnnin,
eilse seljataha jätsin -
sealt olen edasi läinud.

Mis on minu eesmärk -
elada tänases päevas,
olemas olla parimal
võimalikul moel,
kõndida ise enese eest,
vastutada ise enese eest,
elada ise enese eest.
kui vaja siis astuda,
kui vaja siis seista,
olla, minna ja teha -
eesmärk on ise oma elu elada.


Marianne

11.02.2019.a

Kommentaare ei ole: