kolmapäev, 23. november 2022

Mineviku võti

 



Olen ruum -

olen enese loodud sein,

mis märkimas ära

enesele kuuluvat ala.


Olen ruum -

olen tänane päev

mis hoidmas eilset

ja ka tänast.


Eilne ei püsi,

see paigast laguneb

ja uduna hajub -

trambitakse sisse

ja kantakse välja.


Tulles ei koputata

ega minnes tänata -

ruumi ei austata,

sest ruumi ei nähta.


Kaks aega ühes -

kaduvikku kadunud eilne

ja argine täna -

on ruum ruumis -

lahkujatel veel kestab oma.


Mind ei nähta,

minust ei peeta -

mind, ruumi hoidjana,

teiste ajas ei ole.


Astugu välja see,

kes lahkus vasakule -

mina ei taha hoida

seinu selle ümber,

kes taob pihta

ja tallub varvastel.


Mina tahan

tõmbuda enese ümber kokku,

et hoida ise ennast,

et kaitsta ise ennast

vale ja ebameeldiva eest.


Olen enese algus ja lõpp,

olen ring ümber iseenda,

kuid olen hoidmas ruumi -

avamas ja sulgemas uksi

jälgimas tegevusi ja ettevõtmisi,

sest pean olevat omaks -

olen loonud enesest

seina ümber oleva.


Olen see ruum,

mille sees on olevik -

olen nihutanud

ise ennast väljapoole

enese piire.


Kuna või kuni

pole veel märku antud,

mis minu,

mis teiste,

siis justkui oleks

kõik vaba

ja minu,

kui ruumi,

oma.


Kuid, siis tulevad taas

need eilsed

ja oma omastavad -

tunnen, et nad varastavad,

kuigi omale kuuluvat ära viivad.


Nad eile veel

seda ja toda ei tahtnud,

kuid täna kaasa võtsid.

Võtsid endaga ühes selle,

millel väärtus

või mis oli väärt.


Järele jätsid selle,

millega midagi ei osanud teha -

jäi järele lagastatud maa,

sest korda ei seatud

ega ära ei koristatud -

enese jälgi nad ei kustatnud

ega ust lahkudes sulgenud -

nad ruumi ja enese aega

austada ei tahtnud.


Kuni olid veel jäljed

sai tagasi pöörduda -

veel tulla ja olla,

et veel midagi leida

ja kaasa viia -

prügi tähistas enese ala

ja tagasitulemise luba.


Uus tuul

võttis luua

ja siia ning sinna seda vibutas -

ta tolmu üles keerutas,

kuid, kui tolm langes

oli prügi kadunud

ja eelmiste luba

olematusesse aihtunud -

minevik sai mööda -

oli olevik 

end ankrusse seadnud.


Marianne

23.11.2022.a

Kommentaare ei ole: