esmaspäev, 25. juuni 2018

Sina ja Mina lood XI " Räägi Minuga, ise endast ..."





... kui Sina ei räägi, siis Mina ei tea Sinu piire. Ma astun ja jalg tabab tühjust - see on hirmutav. Ma astun, kuid löön ennast Sinu vastu ära – see on valus. Ma olen pinges, rahutu. Mina ei tea ega tunne Sind, sest Mina ei tea, mida Sina tunned, arvad või vajad. Üha uuesti leian ennast olukorrast, kus Mina olen see, kes Ma olla ei taha, sellisena nagu Mina end näha ei taha – inimesena, kes ei arvesta Sinuga. Koos olles oled kui nukk ja Mina kui kõhurääkijast marionett näitleja. Mina ütlen ette, kuhu minna, mida Mina tahan ning lükkan Sind takka, et me teeksime seda, mida Mina soovin .... ja me teemegi seda, ilma, et Minul oleks aimugi, mida Sina mõtled, tegelikult ise teha tahad.

Mina ei tea, kus meie ühises ruumis oled Sina, kui palju olen Ma Sinule kohta jätnud, kui palju Mina Sinu osast endale olen haaranud. Mind on palju, Ma ületan piire, tungin sisse – Mina ei taha seda teha. Mina ei taha olla selline, kuid Mina ei saa Sind muuta ega ehitada Sinule seinu, tõmmata piire. Mina saan mõelda enese mõtteid, otsustada iseenda tee üle, ehitada Sinu ja enda vahele müüri, millest Mina teadlikult edasi ei lähe, üle ei vaata, läbipääsu ei loo. Mina jätan Sind selle seina taha, sest Ma ei taha olla see, kelleks muutun kui oleme koos.

Piirid ja raamid, mis vahel ahistavalt piiravad võivad olla kaitseks ja korda loovaks seatud. Nad annavad võimaluse kohaneda, tunnetada üksteise tegelikku paiknemist ja soove. Nende sees võib tunda end vabana, olla parem inimene, sest seal tean, kuidas vältida Sinule haiget tegemast, seal oskan teha Sinule rõõmu, kinkides seda, mida tõeliselt tean Sind vajavat, ootavat, armastavat. Teadmises on suur jõud, mis viib ühiselt edasi.

Mina ei taha Sind enam välja mõelda, silmad kinni üles joonistada, helisid kuulmata mõistatada. Mina soovin Sind tunda ja tajuda, kui Sina end avades näitad seda, keda peidad ja varjad enda sees. See ei ole Minu valik ja samm, see on Sinu enese otsus ja tahe, milline ja kuidas Sa oled. Sinul on olemas Sinu võimalus vabadusele, elada ise enda moodi, jätta „Mina pean” sunduse, vaadata ringi ja valida ise oma tee, iseenda soovide järgi. Kuidas ja kas Sina seda teed on Sinu enese otsustada, sest Sina ise elad oma elu iseendana iseendale.

Aga, mida Sina arvad,
mida mõtled ja tahad,
mis on Sinu enese soov,
hingele ja olemisele rahu toov,
kuidas Sina ise oma õnne ja armastust lood?


Marianne
25.06.2018.a



Kommentaare ei ole: